Az üzletláncok legtöbbször az egészségtelen ételekkel akcióznak
A brit fogyasztóvédelmi hatóság nyolc üzletlánc promóciós politikáját vizsgálta meg és úgy találta, hogy az akciózott termékek több mint fele az egészségtelen kategóriába tartozott.
A sheffieldi Asda, Co-op, Marks &
Spencer, Morrisons, Sainsbury's, Somerfield, Tesco és Waitrose
áruházakban tett látogatás alkalmával
arra voltak kíváncsiak a szakértők, hogy az
áruházak mennyiben segítik hozzá
vásárlóikat az egészséges étkezési
szokások kialakításához. A vizsgálat
megállapította, hogy 2006 óta az üzletekben
megduplázódott az akciós, kevésbé
egészség ételek száma. Jól lehet a
hatóság ajánlása szerint a promóciók
harmadának kellene a zöldség és
gyümölcsfogyasztást propagálni, a felkeresett
áruházak akciós kínálatának
csupán 12%-ra irányult erre.
Legrosszabb eredményeket a
Morrisons kapta, a kétévvel ezelőtti 39%-hoz képest
63% volt az egészségtelen promóciós
termékek aránya.
A brit kereskedelmi szövetség
úgy véli a márciusban, húsvét
előtt végzett felmérés nem adhat teljes képet
az áruházak promóciós politikájáról.
Az ünnepek előtt mindig nagyobb az édességek,
ropogtatni valók akciós ajánlata mint a nyári
szezonban, amikor sok zöldséget és gyümölcsöt
kínálnak az áruházak kedvezményes
áron.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >