Az üzletekben történő sorban állásnak nincs akkora jelentősége, mint gondolnánk
A dunnhumby vásárlói attitűdvizsgálatára specializálódott üzletága a Shopper Thougths, mely egész Magyarország teljes vásárlói populációjára reprezentatív felmérések elvégzését teszi lehetővé. A kutatási panel 16 000 tagja a magyarországi kiskereskedői spektrum egészét lefedi, ami a vásárlás helyét illeti.
A dunnhumby Shopper Thoughts kutatási paneljének legfrissebb közép-európai felmérése a vásárlók számára a vásárlás közbeni legfontosabb faktorokat térképezte fel a különböző kiskereskedői láncokra vonatkozóan. A kutatásból kitűnik, hogy a magyar vásárlók számára a fontossági sorrend első helyén továbbra is a termékek árai foglalnak helyet; összesítésben átlagosan a vevők 92%-ának az árak a legmeghatározóbbak, ami a vásárlás élményét illeti, kiskereskedelmi lánctól függetlenül. A vevők 91%-ának a termékek elérhetősége a polcokon és az általuk fogyasztott termékek választéka ugyanolyan mértékben fontos vásárlásaik során. Az egyes kiskereskedelmi láncok által kínált összes áru széles választéka, azaz mennyire sokféle termék közül válogathatnak a vásárlók, végzett a harmadik helyen.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a legkevésbé jelentős faktor a vásárlás légköre; a válaszadók mindössze 62%-a tartja lényegesnek. A sorban állás, ami gyakran bosszankodásra ad okot és kellemetlen élményként raktározódik el, a vevők kevesebb mint háromnegyede szerint meghatározó. A vásárlás élményét legkevésbé befolyásoló tényezők képzeletbeli dobogójának harmadik fokára a bolti munkatársak elérhetősége került; habár az ezt fontosnak tartó vásárlók aránya a maga 75%-ával még mindig jelentős. A kutatás során lényegi különbségekre nemek és korosztályok között nem derült fény. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Vegyes érzelmekkel viszonyulnak a magyarok a humanoid robotokhoz
Januártól 12–14 millió forintos áron már Magyarországon is elérhetők a…
Tovább olvasom >A fiatalok és idősek a legboldogabbak, a negyvenesek a legboldogtalanabbak – KOMETA kutatás a boldogság világnapjára
A magyarok 54 százaléka boldog vagy többször az, mint boldogtalan…
Tovább olvasom >A generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágulás és árcsökkenés egyszerre – az árrésstop hatása már az első héten érezhető
Jelentős átrendeződés indult el az élelmiszerárakban a március 17-én bevezetett…
Tovább olvasom >Komoly reklámellenőrzések jönnek
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a szakmai…
Tovább olvasom >A Gyulahús Kft. – A hagyomány és a kiváló minőség egyesítése
A Gyulahús Kft. 2013-ban alakult, és azóta is 100%-ban Gyula…
Tovább olvasom >