Az üzletekben történő sorban állásnak nincs akkora jelentősége, mint gondolnánk
A dunnhumby vásárlói attitűdvizsgálatára specializálódott üzletága a Shopper Thougths, mely egész Magyarország teljes vásárlói populációjára reprezentatív felmérések elvégzését teszi lehetővé. A kutatási panel 16 000 tagja a magyarországi kiskereskedői spektrum egészét lefedi, ami a vásárlás helyét illeti.
A dunnhumby Shopper Thoughts kutatási paneljének legfrissebb közép-európai felmérése a vásárlók számára a vásárlás közbeni legfontosabb faktorokat térképezte fel a különböző kiskereskedői láncokra vonatkozóan. A kutatásból kitűnik, hogy a magyar vásárlók számára a fontossági sorrend első helyén továbbra is a termékek árai foglalnak helyet; összesítésben átlagosan a vevők 92%-ának az árak a legmeghatározóbbak, ami a vásárlás élményét illeti, kiskereskedelmi lánctól függetlenül. A vevők 91%-ának a termékek elérhetősége a polcokon és az általuk fogyasztott termékek választéka ugyanolyan mértékben fontos vásárlásaik során. Az egyes kiskereskedelmi láncok által kínált összes áru széles választéka, azaz mennyire sokféle termék közül válogathatnak a vásárlók, végzett a harmadik helyen.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a legkevésbé jelentős faktor a vásárlás légköre; a válaszadók mindössze 62%-a tartja lényegesnek. A sorban állás, ami gyakran bosszankodásra ad okot és kellemetlen élményként raktározódik el, a vevők kevesebb mint háromnegyede szerint meghatározó. A vásárlás élményét legkevésbé befolyásoló tényezők képzeletbeli dobogójának harmadik fokára a bolti munkatársak elérhetősége került; habár az ezt fontosnak tartó vásárlók aránya a maga 75%-ával még mindig jelentős. A kutatás során lényegi különbségekre nemek és korosztályok között nem derült fény. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Ezért tarolnak a sajátmárkás termékek
Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös,…
Tovább olvasom >Egyre átgondoltabb AI-fejlesztések zajlanak
Az innovációban élenjáró és a digitális átállást kiemelten kezelő cégeknél…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >További cikkeink
AI-együttműködéssel segít az Amazon a márkáknak a hirdetések teljesítményét mérni
Egy mesterséges intelligenciát alkalmazó piacelemző platformmal lépett együttműködésre az Amazon,…
Tovább olvasom >Új íz alkotására invitálja a fogyasztókat a Tropicana
A Tropicana a fogyasztókkal kíván együttműködni következő gyümölcslé-ízének megalkotásában. Az…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >