Az üzletekben történő sorban állásnak nincs akkora jelentősége, mint gondolnánk
A dunnhumby vásárlói attitűdvizsgálatára specializálódott üzletága a Shopper Thougths, mely egész Magyarország teljes vásárlói populációjára reprezentatív felmérések elvégzését teszi lehetővé. A kutatási panel 16 000 tagja a magyarországi kiskereskedői spektrum egészét lefedi, ami a vásárlás helyét illeti.
A dunnhumby Shopper Thoughts kutatási paneljének legfrissebb közép-európai felmérése a vásárlók számára a vásárlás közbeni legfontosabb faktorokat térképezte fel a különböző kiskereskedői láncokra vonatkozóan. A kutatásból kitűnik, hogy a magyar vásárlók számára a fontossági sorrend első helyén továbbra is a termékek árai foglalnak helyet; összesítésben átlagosan a vevők 92%-ának az árak a legmeghatározóbbak, ami a vásárlás élményét illeti, kiskereskedelmi lánctól függetlenül. A vevők 91%-ának a termékek elérhetősége a polcokon és az általuk fogyasztott termékek választéka ugyanolyan mértékben fontos vásárlásaik során. Az egyes kiskereskedelmi láncok által kínált összes áru széles választéka, azaz mennyire sokféle termék közül válogathatnak a vásárlók, végzett a harmadik helyen.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a legkevésbé jelentős faktor a vásárlás légköre; a válaszadók mindössze 62%-a tartja lényegesnek. A sorban állás, ami gyakran bosszankodásra ad okot és kellemetlen élményként raktározódik el, a vevők kevesebb mint háromnegyede szerint meghatározó. A vásárlás élményét legkevésbé befolyásoló tényezők képzeletbeli dobogójának harmadik fokára a bolti munkatársak elérhetősége került; habár az ezt fontosnak tartó vásárlók aránya a maga 75%-ával még mindig jelentős. A kutatás során lényegi különbségekre nemek és korosztályok között nem derült fény. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Az AI sötét oldala – ki állítja meg a deepfake terjedését?
Az online térben egyre nagyobb problémát jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >