Az üzletekben leginkább az olcsó hazai és szlovák sonkát lehet kapni
Az alacsony minőség nagyon olcsó, a jobbért viszont mélyebben kell a pénztárcába nyúlniuk. Gyanúsan olcsó terméket viszont már nem sok boltban látni.
Az üzletek nagy része az idén az olcsó hazai
termékekre és a még olcsóbb szlovák importra helyezte a
hangsúlyt. Máshol viszont fontosabbnak bizonyult az árversenynél a
hazai minőségi húskészítmények kínálatának erősítése. A megbízható
főtt-füstölt lapocka kilójának fogyasztói ára 650 forinttól
indul, míg minőségi sonkát nem lehet 900 forintnál olcsóbban
kapni. A hagyományos füstölt, kötözött sonka ára 1000 forint fölött van.
A húsvéti szezonban 6000 tonna, tehát az éves eladott
sonkamennyiség fele fogy el. Ebből 1000 tonna a
magyarországinál lazább szabályok szerint készült import.
A magyar piacon évről évre egyre több húsvéti édesség fogy,
tavaly negyedével, 1000 tonnára nőtt az ilyenkor eladott mennyiség. A
ráfordítás is egyre nő – tavaly kétmilliárd forintot költöttek a vásárlók
csokinyúlra és csokitojásra, húsz százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Jóval többet vásároltak az olcsó kereskedelmi márkás termékekből, ezek forgalma
háromszorosára nőtt.
Az árérzékeny magyar piacon a bevonómasszából öntött
figurák értékesítése gyorsabban növekszik, mint a kakaóbabból készült
termékeké. Az olcsóbb termékek részaránya így egyre nagyobb, és már 50
százalék feletti mértékben uralják a piacot.
A prémium termékekre is van igény.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >