Az üzletekben leginkább az olcsó hazai és szlovák sonkát lehet kapni

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 04. 05. 00:00

Az alacsony minőség nagyon olcsó, a jobbért viszont mélyebben kell a pénztárcába nyúlniuk. Gyanúsan olcsó terméket viszont már nem sok boltban látni.

Az üzletek nagy része  az idén az olcsó hazai
termékekre és a még olcsóbb szlovák importra helyezte a
hangsúlyt. Máshol viszont fontosabbnak bizonyult az árversenynél a
hazai minőségi húskészítmények kínálatának erősítése. A megbízható
főtt-füstölt lapocka kilójának fogyasztói ára 650 forinttól
indul, míg minőségi sonkát nem lehet 900 forintnál olcsóbban
kapni. A hagyományos füstölt, kötözött sonka ára 1000 forint fölött van.

A húsvéti szezonban 6000 tonna, tehát az éves eladott
sonkamennyiség fele fogy el. Ebből 1000 tonna a
magyarországinál lazább szabályok szerint készült import.

A magyar piacon évről évre egyre több húsvéti édesség fogy,
tavaly negyedével, 1000 tonnára nőtt az ilyenkor eladott mennyiség. A
ráfordítás is egyre nő – tavaly kétmilliárd forintot költöttek a vásárlók
csokinyúlra és csokitojásra, húsz százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Jóval többet vásároltak az olcsó kereskedelmi márkás termékekből, ezek forgalma
háromszorosára nőtt.

Az árérzékeny magyar piacon a bevonómasszából öntött
figurák értékesítése gyorsabban növekszik, mint a kakaóbabból készült
termékeké. Az olcsóbb termékek részaránya így egyre nagyobb, és már 50
százalék feletti  mértékben uralják a piacot.

 

A prémium termékekre is van igény.

Kapcsolódó cikkeink