Az üzletek több mint egyharmadában találtak szabálytalanságot az ellenőrök
A kormányhivatalok munkatársai az ellenőrzött üzletek 38 százalékában találtak szabálytalanságot november 23. óta – mondta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
Szente István közölte: az ellenőrök 634 kereskedelmi üzletben vizsgálták a fogyasztók érdekeinek betartását. Hozzátette, hogy a szabálytalanságok kis súlyúak voltak, az ellenőrzések pedig még egy hétig folytatódnak.
Az eladási árak feltüntetésénél 15 százalékban, míg az egységáraknál 25 százalékban fordult elő szabálytalanság. Az akciós eladási árak ellenőrzésénél 11, míg az akciós egységáraknál 10 százalék volt a szabálytalanság.
Közölte, tipikus eset, hogy a pénztárnál nem az akciós árat számítják fel. Ezek az arányok szinte megegyeznek a tavalyi kifogásokéval.
A szolgáltatások díjának feltüntetésénél viszont mindössze 6 százalék volt a szabálytalanság, ez egy éve még 24 százalék volt – ismertette az adatokat a főigazgató.
Az ellenőrök 558 próbavásárlást végeztek, ezek során 5322 terméket vásároltak. Jogsértést az esetek 12 százalékában – 69 vásárlásnál – tapasztaltak, a többletszámlázás 25 millió 866 ezer forintot tett ki.
Eddig 17 fényfűzért vizsgáltak a hatóság laboratóriumában, ebből 10 nem volt megfelelő. Folyamatban van 20 termék további vizsgálata, de ezeknél is hasonló eredmény várható – mondta.
A szaküzletekben és nagyáruházakban vásárolt fényfüzérekkel nem volt gond, a piaci és távol keleti boltok termékei veszélyeztetik a fogyasztók biztonságát – ismertette a biztonságot érintő vizsgálatról Szente István. Leggyakoribb hiba a villásdugó rossz szigetelése, illetve az, hogy a vezetékek kettős helyett csak egyszeres szigeteléssel rendelkeznek.
Vermes Bella, a hatóság szóvivője arra hívta fel a figyelmet, hogy a 10 ezer forintnál drágább műszaki cikkekre kötelező jótállási jegyet adni. Otthon ajánlott kipróbálni a terméket, mivel cserét csak 3 napon belül lehet kérni. Hibátlan terméket – például a színe vagy a mérete miatt – a kereskedő nem köteles visszacserélni. Amennyiben ezt ígéri, úgy a vásárló ezt írassa rá a számlára – javasolta a szóvivő.
Az internetes vásárlásnál viszont 14 napig indoklás nélkül lehet visszaküldeni a terméket, leszámítva például a romlandót, vagy az egyedi igény szerint készültet – tette hozzá Vermes Bella. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
NGM: fokozott fogyasztóvédelmi ellenőrzés a webáruházaknál és a futárcégeknél
A nemzetgazdasági miniszter a webáruházak és a futárcégek tájékoztatási és…
Tovább olvasom >A hamisításokkal kapcsolatban kér információt az Európai Bizottság a Temutól
Az Európai Bizottság további információkat követel a Temu kínai platformtól,…
Tovább olvasom >Ellenőrzések és büntetések
A tapasztalatok szerint ismét gyakoriak a vendéglátóegységekben a NAV-ellenőrzések. Az ellenőrök…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nevet vált a Rama és a Flora margarinok forgalmazója
Upfield Magyarország Kft.-ről Flora Food Hungary Kft.-re változtatta nevét a…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >Egy cseppel közelebb az egészséghez: így lehet izgalmas a napi folyadékpótlás
A nem megfelelő hidratáció fejfájást, fáradtságot és koncentrációs problémákat okozhat,…
Tovább olvasom >