Az üzletek több mint egyharmadában találtak szabálytalanságot az ellenőrök
A kormányhivatalok munkatársai az ellenőrzött üzletek 38 százalékában találtak szabálytalanságot november 23. óta – mondta a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója kedden sajtótájékoztatón, Budapesten.
Szente István közölte: az ellenőrök 634 kereskedelmi üzletben vizsgálták a fogyasztók érdekeinek betartását. Hozzátette, hogy a szabálytalanságok kis súlyúak voltak, az ellenőrzések pedig még egy hétig folytatódnak.
Az eladási árak feltüntetésénél 15 százalékban, míg az egységáraknál 25 százalékban fordult elő szabálytalanság. Az akciós eladási árak ellenőrzésénél 11, míg az akciós egységáraknál 10 százalék volt a szabálytalanság.
Közölte, tipikus eset, hogy a pénztárnál nem az akciós árat számítják fel. Ezek az arányok szinte megegyeznek a tavalyi kifogásokéval.
A szolgáltatások díjának feltüntetésénél viszont mindössze 6 százalék volt a szabálytalanság, ez egy éve még 24 százalék volt – ismertette az adatokat a főigazgató.
Az ellenőrök 558 próbavásárlást végeztek, ezek során 5322 terméket vásároltak. Jogsértést az esetek 12 százalékában – 69 vásárlásnál – tapasztaltak, a többletszámlázás 25 millió 866 ezer forintot tett ki.
Eddig 17 fényfűzért vizsgáltak a hatóság laboratóriumában, ebből 10 nem volt megfelelő. Folyamatban van 20 termék további vizsgálata, de ezeknél is hasonló eredmény várható – mondta.
A szaküzletekben és nagyáruházakban vásárolt fényfüzérekkel nem volt gond, a piaci és távol keleti boltok termékei veszélyeztetik a fogyasztók biztonságát – ismertette a biztonságot érintő vizsgálatról Szente István. Leggyakoribb hiba a villásdugó rossz szigetelése, illetve az, hogy a vezetékek kettős helyett csak egyszeres szigeteléssel rendelkeznek.
Vermes Bella, a hatóság szóvivője arra hívta fel a figyelmet, hogy a 10 ezer forintnál drágább műszaki cikkekre kötelező jótállási jegyet adni. Otthon ajánlott kipróbálni a terméket, mivel cserét csak 3 napon belül lehet kérni. Hibátlan terméket – például a színe vagy a mérete miatt – a kereskedő nem köteles visszacserélni. Amennyiben ezt ígéri, úgy a vásárló ezt írassa rá a számlára – javasolta a szóvivő.
Az internetes vásárlásnál viszont 14 napig indoklás nélkül lehet visszaküldeni a terméket, leszámítva például a romlandót, vagy az egyedi igény szerint készültet – tette hozzá Vermes Bella. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >Rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indítanak az ételfutár cégeknél
A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot indít a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >