Az ünnepi vásárlási tervekre hatással lesznek a magas árak az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban a fogyasztók közel kétharmada úgy véli, hogy a magas árak hatással lesznek idei ünnepi költéseikre, miközben egy kisebb csoport azt tervezi, hogy elhalasztja az ünneplést.
Az Invoice Home számlageneráló szoftver és a Censuswide által 2002 fogyasztó augusztus 5-7 közötti megkérdezésével végzett kutatás szerint az amerikai fogyasztók 64%-a úgy véli, hogy az infláció és a megélhetési költségek valószínűleg befolyásolják az idei ünnepi költéseiket, ami jelentős hatással lesz a kiskereskedőkre. Hasonlóan hatással lehetnek a kártyahitel-kamatlábak, illetve a hitel elérhetetlensége (40%), valamint a közelgő amerikai elnökválasztás kimenetele (37%).
Az amerikai fogyasztók 11%-a a magas költségek miatt csak 2025-ben tervez ünnepelni, míg 19% hajlandó két-három héttel, további 10% (12%) pedig egy-két hónappal késleltetni a fizetést, hogy átvészelje az ünnepeket. Az Invoice Home rámutatott, hogy a karácsony utáni kiárusítások általában jelentős kedvezményeket kínálnak, mivel a kiskereskedők igyekeznek talpon maradni, miközben a forgalom decemberről januárra általában 15-22%-kal csökken.
Ha az árak tovább emelkednek az infláció vagy más gazdasági tényezők miatt, a fogyasztók saját bevallásuk szerint a következő módokon próbálnak majd spórolni:
- Nem utaznak (25%)
- Nem ajándékoznak (24%)
- Használt dolgokat vásárolnak ajándékba (23%)
- Bojkottálják azokat a márkákat, amelyek nem kínálnak ingyenes szállítást/visszaküldést (11%)
- Továbbajándékozzák a kapott ajándékokat (8%)
- Második jelzáloghitelt vesznek fel (5%)
Az ünnepek körül óvatosan költők számára a három legnépszerűbb vásárlási forma 2024-ben a Black Friday/Cyber Monday (38%), az áruházakban történő vásárlás kifejezetten a szállítási díjak elkerülése érdekében (33%), valamint egy újabb Amazon Prime Day akció (30%). Az Y- és Z generációs fogyasztók 26%-a, illetve 35%-a tervezi, hogy az ünnepi vásárlás legjavát idén helyi kisvállalkozásoknál (helyi butikokban, Etsy-n) intézi, illetve digitális ajándékkártyát ad ajándékba a csomagolási és szállítási költségek elkerülése végett (20%, illetve a Z generációban 19%).
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Már a hazai vállalatok nagy része is használja a mesterséges intelligenciát
A mesterséges intelligencia jelentősen növeli a hazai vállalatok versenyképességét –…
Tovább olvasom >Édes jövő kakaóval – vagy anélkül
A Magyar Édességgyártók Szövetsége július 4-én szakmai sajtóbeszélgetést rendezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A FAO élelmiszerár indexe enyhén csökkent augusztusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a magyar gazdaság kilátásai jók
A magyar gazdaság kilátásai jók, a jelenlegi moderált gazdasági növekedés…
Tovább olvasom >KSH: júliusban 1,3 százalékkal csökkent az ipari termelés
2024 júliusában az ipari termelés volumene 1,3, munkanaphatástól megtisztítva 6,4…
Tovább olvasom >