Az ünnepi vásárlási tervekre hatással lesznek a magas árak az Egyesült Államokban
Az Egyesült Államokban a fogyasztók közel kétharmada úgy véli, hogy a magas árak hatással lesznek idei ünnepi költéseikre, miközben egy kisebb csoport azt tervezi, hogy elhalasztja az ünneplést.
Az Invoice Home számlageneráló szoftver és a Censuswide által 2002 fogyasztó augusztus 5-7 közötti megkérdezésével végzett kutatás szerint az amerikai fogyasztók 64%-a úgy véli, hogy az infláció és a megélhetési költségek valószínűleg befolyásolják az idei ünnepi költéseiket, ami jelentős hatással lesz a kiskereskedőkre. Hasonlóan hatással lehetnek a kártyahitel-kamatlábak, illetve a hitel elérhetetlensége (40%), valamint a közelgő amerikai elnökválasztás kimenetele (37%).
Az amerikai fogyasztók 11%-a a magas költségek miatt csak 2025-ben tervez ünnepelni, míg 19% hajlandó két-három héttel, további 10% (12%) pedig egy-két hónappal késleltetni a fizetést, hogy átvészelje az ünnepeket. Az Invoice Home rámutatott, hogy a karácsony utáni kiárusítások általában jelentős kedvezményeket kínálnak, mivel a kiskereskedők igyekeznek talpon maradni, miközben a forgalom decemberről januárra általában 15-22%-kal csökken.
Ha az árak tovább emelkednek az infláció vagy más gazdasági tényezők miatt, a fogyasztók saját bevallásuk szerint a következő módokon próbálnak majd spórolni:
- Nem utaznak (25%)
- Nem ajándékoznak (24%)
- Használt dolgokat vásárolnak ajándékba (23%)
- Bojkottálják azokat a márkákat, amelyek nem kínálnak ingyenes szállítást/visszaküldést (11%)
- Továbbajándékozzák a kapott ajándékokat (8%)
- Második jelzáloghitelt vesznek fel (5%)
Az ünnepek körül óvatosan költők számára a három legnépszerűbb vásárlási forma 2024-ben a Black Friday/Cyber Monday (38%), az áruházakban történő vásárlás kifejezetten a szállítási díjak elkerülése érdekében (33%), valamint egy újabb Amazon Prime Day akció (30%). Az Y- és Z generációs fogyasztók 26%-a, illetve 35%-a tervezi, hogy az ünnepi vásárlás legjavát idén helyi kisvállalkozásoknál (helyi butikokban, Etsy-n) intézi, illetve digitális ajándékkártyát ad ajándékba a csomagolási és szállítási költségek elkerülése végett (20%, illetve a Z generációban 19%).
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >