Az ünnepi időszakban sem lesz hiány magyar sertéshúsból
Az ünnepi időszakban sem lesz hiány kiváló minőségű magyar disznóhúsból, a sertéstartók pedig a legnehezebb időkben is számíthatnak a kormány támogatására – mondta az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kedden Budapesten, az Agrármarketing Centrum (AMC) sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampányának sajtóeseményén.

(Fotó: Pixabay)
Tarpataki Tamás szerint a gazdasági környezet szokatlanul gyors változásai miatt mindenképp fönn kell tartani a sertéságazat támogatásait. Csupán ezekkel persze nem lehet ellensúlyozni a nehézségeket, ezért ösztönző jogszabályi környezetre és likviditást segítő átmeneti intézkedésekre is szükség van. A hitelmoratórium például összesen 280 milliárd forintnyi állomány kifizetését, a mezőgazdasági kis- és közepes vállalkozások a változó kamatozású kölcsöneinek törlesztését kamatkorlátozás könnyíti meg – tette hozzá.
A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke úgy látja, hogy a magyar sertéságazatnak évek óta szélsőséges körülményekhez kell igazodnia
Az afrikai sertéspestis alatt is rendkívüli, 30-60 százalékos csökkenések és emelkedések követték egymást az élősertés árában. Idén még nagyobb, 80 százalékos drágulás is volt már januárhoz képest – tette hozzá Éder Tamás, aki szerint elsősorban az ukrajnai háborúnak kellene véget vetni ahhoz, hogy enyhüljenek a nehézségek. A magas termelési költség miatt a sertés bolti ára 20-40 százalékkal nőtt alig egy év alatt, és az elmúlt hónapokban kissé a fogyasztás is mérséklődött, de az ünnepi időszakban valószínűleg élénkül majd a forgalom, hiszen Magyarországon a disznóhús az ünnepi asztalok népszerű fogásai közé tartozik – mondta az érdekképviselet vezetője.
Az AMC ügyvezető-helyettese a fogyasztói tudatosság jelentőségét emelte ki
Giczi Gergely szerint sokat segíthet a termelőknek, ha a vásárlók előnyben részesítik a termékeiket, ezért a következő hetekben közterületi, online, és újsághirdetések, rádiós reklámok hívják majd föl a figyelmet a magyar sertéshúsra, számos bevásárlóközpontban pedig ingyenes kóstolási lehetőséggel is találkozhatnak a vásárlók. A fogyasztásösztönző kampány eddig is sikeres volt, hiszen a kezdete, 2013 óta a fejenkénti éves fogyasztás 23 kilogrammról 33 kilogrammra nőtt Magyarországon – tette hozzá.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Drága falatok – egyre mélyebben kell a pénztárcába nyúlni a húsért
Hiába őrzi népszerűségét a sertéshús a magyar fogyasztók körében, az…
Tovább olvasom >Indul a nyári szezonális ellenőrzés
Július 15-én, kedden elindul a nyári szezonális ellenőrzés, amelyet az…
Tovább olvasom >Az ország kenyere biztosított
A gazdák munkájának és szorgalmának köszönhetően biztosított az ország kenyere,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >Fojtott tempóban: a cégvilág még zsugorodik, de lassul a visszaesés
A hazai cégek száma továbbra is csökken, de a visszaesés…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: több mint 1,5 éve folyamatosan nő a fizetések vásárlóereje
Brüsszel hosszú ideje elhibázott gazdaságpolitikát folytat, a háborút támogatja a…
Tovább olvasom >