Az uniós forrásokból a kereskedelem is profitálhat
Az uniós források felhasználásából a kereskedelmi szektor is profitálhat, nem mint elsődleges pályázó, hanem például mint beszállító – mondta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség államtitkára a Világgazdaság kereskedelemről rendezett szakmai konferenciáján kedden Budapesten.
Az államtitkár másodlagos hatásként említette, hogy ha Magyarország jól használja fel a támogatásokat, és ezek segítik a gazdasági növekedést, akkor plusz jövedelmek keletkeznek, amelyek megjelennek a kereskedelemben.
Csepreghy Nándor felidézte, a 2014-2020-es uniós ciklusban fejlesztési forrásokat azok a vállalkozások kaphatnak, amelyek projektjeikkel hozzájárulnak a gazdasági növekedéshez, illetve a munkahelyteremtéshez.
Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a 2500 milliárd forintos keretösszegű Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Programban (GINOP) megjelenő pályázati források lehetnek azok, amelyek – egy áttéten keresztül – a leghamarabb megjelennek a kereskedelemben.
Kitért arra, hogy a gazdasági növekedés fenntartása innováció nélkül elképzelhetetlen, ezért az innovatív területeken megjelenő pályázatok forrását háromszorosára emelték. Míg 2007-13 között összesen 250 milliárd forint állt rendelkezésre, 2014-20 között a keret mintegy 700 milliárd forint uniós forrás, és ehhez kapcsolódnak 100-150 milliárd forint nagyságrendben a hazai költségvetés által finanszírozott beruházások – mondta.
Az államtitkár kiemelte az e-kereskedelem fejlődését, amely a számítások szerint már a GDP 6 százalékát adja, és mindegy 273 milliárd forintos forgalmat bonyolít éves szinten Magyarországon.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára előadásában egyebek mellett elmondta: a fogyasztási kiadások növekedésére számíthat a kiskereskedelem, valószínű, hogy 2016-17-ben az áruházi költések már túllépik a válság előtti szintet.
Kozák Ákos, a piackutató GfK Hungária igazgatója a vasárnapi zárva tartás bevezetése óta eltelt időszakról szólva ismertette: adatok szerint március és augusztus között 1,3 százalékos bővülés volt az élelmiszer-kereskedelemben az előző év azonos időszakához képest. Csak a láncba szerveződött kisboltok forgalma csökkent, a többi üzlettípusé emelkedett, a független kisboltoké is. A hétköznapi vásárlások súlya nőtt, de továbbra is a péntek és a szombat a legforgalmasabb – közölte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Spanyolországban is elindult a TikTok Shop
Piaci szakértők és kereskedők szerint december 9-én elindult a TikTok…
Tovább olvasom >Felvásárolja a Zalando az About You-t
A Zalando bejelentette, hogy megvásárolja német versenytársát, az About You-t.…
Tovább olvasom >Minőség, innováció, növekedés
A Salesrep Kft. története jól példázza, hogyan lehet a folyamatos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >