Az Unilever üdvözli az életbe lépő transz-zsírsav-szabályozást
2015. február 18-án lejár a türelmi ideje az emberi erőforrások minisztere 71/2013. (XI. 20.) EMMI rendeletének, amelyben a kormányzat a Magyarországon forgalmazott élelmiszerek transz-zsírsavtartalmát szabályozza. Ezek alapján február 18-a után nem lehet a boltok polcain olyan élelmiszer, amely nem felel meg a fenti rendeletben előírt határértéknek, és túl sok transz-zsírsavat tartalmaz.
A transz-zsírsavak károsan befolyásolják a koleszterinszintet: ugyanis nemcsak emelik az LDL-, azaz„rossz” koleszterinszintet, de csökkentik a koleszterinszint normalizálásában jelentős szerepet játszó HDL, azaz „jó” koleszterin szintjét is.A magas koleszterinszint pedig a szív- és érrendszeri betegségek egyik fő rizikófaktora, így nagyon fontos odafigyelni az ideális koleszterinszint fenntartására
Az Unilever által forgalmazott margarinok (Rama, Delma, Flora és Liga) transzzsírsav-tartalma megfelel az EMMI 71/2013. (XI. 20.) rendeletének, hiszen a termékeket már évtizedek óta nem hidrogénezett növényi olajjal készítik. A szabályozás türelmi idejének lejárta nem érinti a vállalat portfólióját, hiszen ezek a termékek már a szabályozás megjelenése előtt is megfeleltek az egészségügyi kívánalmaknak.
Az Unilever emellett üdvözli azt, hogy végleg kikerülnek a polcokról azok az élelmiszerek, amelyeknek magas transzzsírsav-tartalma.
Vince Beáta, az Unilever Magyarország kommunikációs vezetője elmondta:
„Az Unilever az egészséges életmód és kiegyensúlyozott táplálkozás híveként folyamatos termékfejlesztéssel és programjaival igyekszik hozzájárulni a fogyasztók egészségéhez és jóllétéhez. A vállalat Fenntarthatósági Tervének értelmében elkötelezetten dolgozunk azért, hogy 2020-ig több mint egy milliárd embernek segítsünk. Az Unilever kiemelt figyelmet fordít a világ vezető halálokának számító, szív- és érrendszeri megbetegedések megelőzésére és a kiegyensúlyozott táplálkozásra. A vállalat több szakemberrel és szakmai szervezettel is együttműködik annak érdekében, hogy eljuttassa az egészségmegőrzést szolgáló információkat a fogyasztókhoz. Az Unilever vállalati céljai messzemenőkig azonosak azokkal a magyar és uniós törekvésekkel, mely szerint mérsékelni kell a fogyasztók transzzsírsav-bevitelét, ennek értelmében az Unilever által forgalmazott margarinokat már évek óta nem hidrogénezett növényi olajokból készítik, transzzsírsav-tartalmuk elenyésző.”
Kapcsolódó cikkeink
Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >Országos kutatás: többször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nehéz megszervezni
Tízből négy magyar nem szokott minden nap reggelizni, viszont a…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >