Az Unilever tizenkét éve veretlen a Dow Jones Fenntarthatósági Index élén
Az Unilever már a 12. egymást követő évben áll a Dow Jones Fenntarthatósági Index (DJSI) egyik főkategóriája, az Élelmiszer és Ital kategória élén.
A fenntartható fejlődésért tett lépéseknek köszönhetően a vállalat teljesítménye közel kétszerese az iparági átlagnak.
Idén az Unilever 82%-os összesített eredményt ért el a Dow Jones Fenntarthatósági Indexen, amely egy százalékponttal magasabb a 2009-es teljesítményénél, és lényegesen meghaladja a 49%-os iparági átlagot. Az Unilever a Dow Jones értékelése szerint 100%-os teljesítményt nyújtott a működési öko-hatékonyság, a környezetpolitika, a környezetvédelmi és társadalmi jelentés, az egészség és táplálkozás, és a csomagolás terén.
A teljesítménymutatók a DJSI által felállított mindenre kiterjedő kritériumok – amelyek közül számos Európa- és világszerte alkalmazott kategória – alapján készített éves értékelés eredményei. Az elemzők olyan szempontok mentén vizsgálódnak a DJSI összeállításakor, mint a vállalatirányítás, a kockázatkezelés, a márkázás, a hozzájárulás a klímaváltozás hatásainak enyhítéséhez, az ellátási lánc sztenderdjei és a munkaügyi gyakorlatok, erős hangsúlyt fektetve a hosszú távú részvényesi értékre is. Az 57 ágazatba sorolt vállalatok értékelésekor számításba vették az általános és az iparágspecifikus fenntarthatósági kritériumokat is.
„Őszintén örülök, hogy sikerült megtartanunk a helyünket a Dow Jones rangsorának élén. Az elmúlt tizenkét évben elért eredményünk figyelemre méltó, és egyedülálló teljesítmény a DJSI globális értékelésén vizsgált több mint 300 vállalat között” – mondta Gavin Neath, az Unilever fenntarthatóságért felelős alelnöke.
A 2010-es értékelést a korábbi évektől eltérően a Dow Jones Index közösen folytatta le a SAM, svájci befektetési vállalattal, amely kizárólag a fenntartható befektetésekre fókuszált. A SAM a legjobb teljesítményt nyújtó vállalatokat 19 főkategóriába sorolta, amelyeket az 57 ágazat szűkítésével alakított ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >