Az Unilever nyeresége 39 százalékkal nőtt
A Magyarországon is érdekeltséggel rendelkező brit-holland Unilever 39 százalékkal növelte nyereségét az idei második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, adózott eredménye 1,15 milliárd euró lett, a tavaly második negyedévi 833 millió euró után.
A világ harmadik legjelentősebb élelmiszer- és fogyasztásicikk-gyártójának bevétele 12,4 százalékkal 11,75 milliárd euróra nőtt a negyedévben. A Thomson Reuters elemzői 1 milliárd eurós adózott eredményt és 10,22 milliárd eurós bevételt vártak.
Akárcsak az első negyedévben, az Unilever most is a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- és kelet-európai térségben teljesített a legjobban, teljesítménye ezekben a térségekben ellensúlyozni tudta a fejlett piaci lanyha üzletmenetet.
A profit növekedését segítették a tavalyinál alacsonyabb nyersanyagárak, a működési költségek visszafogása, valamint az, hogy nagyobb hangsúlyt fordítottak a reklámozásra. Az Unilever az év további részében a piaci környezet romlásával számol, a második félévben emelkedésnek indulhatnak a nyersanyagárak, a gazdasági növekedés azonban lassú lesz, a piaci verseny pedig egyre intenzívebb, különösen Európában és Észak-Amerikában – áll a társaság jelentésében.
Az Unilever mintegy 150 országban van jelen. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság három gyárat üzemeltet, és összesen 970 főt foglalkoztat Magyarországon – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >