Az Unilever nyeresége 39 százalékkal nőtt
A Magyarországon is érdekeltséggel rendelkező brit-holland Unilever 39 százalékkal növelte nyereségét az idei második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, adózott eredménye 1,15 milliárd euró lett, a tavaly második negyedévi 833 millió euró után.
A világ harmadik legjelentősebb élelmiszer- és fogyasztásicikk-gyártójának bevétele 12,4 százalékkal 11,75 milliárd euróra nőtt a negyedévben. A Thomson Reuters elemzői 1 milliárd eurós adózott eredményt és 10,22 milliárd eurós bevételt vártak.
Akárcsak az első negyedévben, az Unilever most is a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- és kelet-európai térségben teljesített a legjobban, teljesítménye ezekben a térségekben ellensúlyozni tudta a fejlett piaci lanyha üzletmenetet.
A profit növekedését segítették a tavalyinál alacsonyabb nyersanyagárak, a működési költségek visszafogása, valamint az, hogy nagyobb hangsúlyt fordítottak a reklámozásra. Az Unilever az év további részében a piaci környezet romlásával számol, a második félévben emelkedésnek indulhatnak a nyersanyagárak, a gazdasági növekedés azonban lassú lesz, a piaci verseny pedig egyre intenzívebb, különösen Európában és Észak-Amerikában – áll a társaság jelentésében.
Az Unilever mintegy 150 országban van jelen. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság három gyárat üzemeltet, és összesen 970 főt foglalkoztat Magyarországon – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Nagy Márton: hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez
Hosszú távon vissza kell térni a beruházás vezérelte gazdasági növekedéshez…
Tovább olvasom >250 forintos kuponok közel 200 Tescóban = több millió forintnyi kapaszkodó 3600 gyermeknek
Egy bántalmazó kapcsolatban nevelkedett háromgyermekes család életének újrakezdését is támogathatják…
Tovább olvasom >Fiatal tehetség, Szécsi Böbe hangszerelte a SPAR új reklámzenéjét
Negyedik alkalommal rendezték meg Csopakon a Banana Records szervezésében a…
Tovább olvasom >