Az Unilever nyeresége 39 százalékkal nőtt
A Magyarországon is érdekeltséggel rendelkező brit-holland Unilever 39 százalékkal növelte nyereségét az idei második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, adózott eredménye 1,15 milliárd euró lett, a tavaly második negyedévi 833 millió euró után.
A világ harmadik legjelentősebb élelmiszer- és fogyasztásicikk-gyártójának bevétele 12,4 százalékkal 11,75 milliárd euróra nőtt a negyedévben. A Thomson Reuters elemzői 1 milliárd eurós adózott eredményt és 10,22 milliárd eurós bevételt vártak.
Akárcsak az első negyedévben, az Unilever most is a felzárkózó régiókban, Ázsiában, Afrikában, és a közép- és kelet-európai térségben teljesített a legjobban, teljesítménye ezekben a térségekben ellensúlyozni tudta a fejlett piaci lanyha üzletmenetet.
A profit növekedését segítették a tavalyinál alacsonyabb nyersanyagárak, a működési költségek visszafogása, valamint az, hogy nagyobb hangsúlyt fordítottak a reklámozásra. Az Unilever az év további részében a piaci környezet romlásával számol, a második félévben emelkedésnek indulhatnak a nyersanyagárak, a gazdasági növekedés azonban lassú lesz, a piaci verseny pedig egyre intenzívebb, különösen Európában és Észak-Amerikában – áll a társaság jelentésében.
Az Unilever mintegy 150 országban van jelen. Magyarországi leányvállalata 1991-ben jön létre. A társaság három gyárat üzemeltet, és összesen 970 főt foglalkoztat Magyarországon – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >