Az Unilever is beszállt a hangvezérelt reklám tesztelésbe

Szerző: Kátai Ildikó Dátum: 2020. 07. 23. 11:26

Több jól ismert világmárka teszteli a Sirius XM streaming platformjának továbbfejlesztett változatát, a Pandora immár hangvezérelt interaktív reklámfelületét.

Pandora - zenemegosztás hangvezérléssel

Pandora – zenemegosztás és interaktivitás hangvezérléssel

Évek óta okoseszközök millióin – mobil, óra,fitbit,  X-boksz, Tv stb – működik a Pandora , ezen a héten pedig a továbbbfejlesztett változat mutatkozott be, a Mobile Marketer közlése szerint.

Megérti és teljesíti az utasításokat

Mi a Pandora? Egy zenemegosztó platform – mint a Spotify -, hangvezérelt Voice Mode virtuális asszisztenssel – hasonló még az Apple Siri, az Amazon Alexa és a Google Assistant -, aki az élet minden pillanatában jelen van. „Hey, Pandora” megszólításra „ébred fel” azokon az okos eszközökön, ahova installálták. Meglepően sok utasítást megért, ébresztőt fúj, lenyugtat, megnevettet, háttérzenét szolgáltat főzéshez, edzéshez, alváshoz. A hangvezérlés nagy előnye, hogy a kéz szabadon marad, nem kell görgetni, érinteni, csak beszélni. A Pandora univerzumban sokféle lejátszási lista összeállítás szerepel, így például nőnapi is, de márkákkal is együttműködnek. Májusban a karantén idejére a Hasbro állított össze társasjátékozáshoz ideális háttérzene válogatást „Bring Home the Fun with Sound On” (Szórakozz otthon zenére) címmel. A 12 féle társashoz külön-külön dedikáltak dallamokat, így például a Monopolyhoz ajánlott számok, köztük Madonna „Material Girl” dala, segítenek a pénzre koncentrálni.

A Pandora és a Hasbro együttműködése

A Pandora és a Hasbro együttműködése

A zenék mellett Pandora podcastot és videót is meg tud nyitni és be is tudja csukni, váltogatni vagy kérésre önmagát is lezárja és nyugalomba helyezkedik.

Fél éves teszt fázis

Decemberben kezdték el az interaktív hangvezérelt hirdetés tesztelését, limitált Pandora felhasználói kör bevonásával. Hirdetési oldalról többek közt a Nestlé, Unilever, Pepsi, Wendy’s is beszállt a projektbe. Egy rövid magyarázó szöveg után egy kérdés hangzott el a hallgató felé, amelyre igen-nem választ vártak szóban. A Wendy’s étteremlánc reklámjában például azt kérdezték, éhes-e a hallgató. Az igennel válaszolók a menüből kaptak ajánlatot. A Nestlé DiGiorno pizza hirdetésében egy pizzás vicc elmondására kértek engedélyt.

A Pandora felhasználói kutatása rámutatott, hogy a hallgatók 72%-a szerint a hangvezérelt  reklámokat könnyű használni, 47% pedig kifejezetten szerette vagy imádta a lehetőséget, hogy a saját hangutasításaival kapcsolatba léphetett a reklámokkal.

A rivális Spotify sem késlekedett, sőt már korábban tesztelte ezt a megoldást. Az ingyenes, ezért reklámokat elfogadó USA hallgatóságnak ajánlott fel márkák reklámjait is tartalmazó lejátszási listákat. Az Unilever Axe brandje zeneválogatását a „Play now” hangutasítással lehetett elindítani.

Spotify zenemegosztó platform

A Spotify, a világelső zenemegosztó platform is versenybe szállt

Ezek a tesztek is egyre inkább rávezetik a hallgatóságot a hangvezérelt eszközök és alkalmazások használatára és a reklámok elfogadására, így egy új csatorna épül ki a fogyasztókkal való interakció támogatására.

Jöhetnek a videók

Az audió zene platformok egyre több videó tartalmat jelentetnek meg. A Pandora a videós reklámokkal, a Spotify pedig egyes podcastok videós megtekintésének lehetőségével rukkolt elő a héten. Ezzel a Spotify egy új formát, a „vodcast”-ot (videó formában is megjelenő podcast) indítja útjára és a YouTube babérjaira is pályázik.

Vodcastok a Spotifyon

Ezentúl videón is követhető podcastok, vagyis vodcastok is elérhetők lesznek a Spotifyon

Így próbálják az előfizetőket és a hirdetőket még inkább magukhoz vonzani. A hasonló profilú Apple Music ugyanakkor reklám mentességet biztosít előfizetőinek.

A Pandora másik újdonsága a néhány héttel ezelőtt megjelent Pandora for Podcasters platform az alkotóknak, podcast anyagok készítőinek ajánl analitikai eszköztárat, amellyel nyomon követhetik a célközönséget, a műsorhallgatás jellemzőit, a lájkok számát. Az Interactive Advertising Bureau (Interaktív Reklám Iroda) és a PwC előrejelzése szerint a podcastokhoz köthető reklámbevétel az USA-ban 15%-ot fog növekedni és év végére eléri az 1 milliárd dollárt.

Kapcsolódó cikkeink