Az újságíró berlini jegyzeteiből

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 12. 05. 01:04

„Szeressétek a vásárlási adatokat. Az adat ugyanis, értéket tekintve, az új olaj.”

(Alastar Bruce, a Google németországi igazgatója)

„A férfiak megvesznek valamit, a nők vásárolnak. Ezt mindig érdemes szem előtt tartani az eladótér dekorálásánál, árukihelyezésnél és bolti eladásösztönzésnél.”

(Bob Thacker, az USA-beli Office Mac jelenlegi, a Target áruházlánc korábbi marketingigazgatója)

„Néhány évtizeddel ezelőtt a gyártók birtokolták a legerősebb pozíciót. Amikor aztán túlkínálat alakult ki különféle árukból, a kereskedők kezdtek diktálni. Most, hogy üzletekből és eladótérből is túlkínálat lett, a fogyasztók dominálnak. Ők döntenek forgalomról, növekedésről, piaci pozíciókról.”

(Lovro Mandac, a Metro-csoport Galeria Kaufhof áruházlánc igazgatótanácsának elnöke, egyben a Német Kereskedelmi Szövetség elnöke)

„Az innovációk gyakran másolatok, és ilyenekkel csak rövid életű előnyt lehet szerezni.”

(Anders Dahlvig, a H&M és Kingfisher igazgatója, az Ikea korábbi vezérigazgatója)

„Világszerte azt látjuk, hogy az emberek ritkábban mennek étterembe, mint néhány évvel ezelőtt. És többször vásárolnak a sarki élelmiszerüzletben. Forgalmunk 5 százalékkal csökkent, néhány év alatt.”

(Javier Perez, a MasterCard európai elnöke)

„Túl nagy a kereskedelem kínálata a fogyasztók számára. Inkább a számukra szükséges árucikkeket kellene tartanunk. A kis üzletek rákényszerülnek a szűkebb választékra. Ez egyik előnyük, ebből a szempontból.”

(Michael Gatti, az USA Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetségének szenior alelnöke)

Kapcsolódó cikkeink