Magazin: Az újságíró barcelonai jegyzeteiből
(Indra K. Nooyi, a PepsiCo elnök-vezérigazgatója)
„Az egészséges étkezés annál összetettebb kérdés, minthogy a gazdag és szegény országok közti különbség problémájára korlátozódna. Például az USA-ban jelenleg 40 millió ember az államtól kapott élelmiszerjegyekkel tartja fenn magát.”
(Dick Boer, a holland Ahold kereskedelmi vállalat elnök-vezérigazgatója)
„Megálltunk és azt mondtuk, mi lenne, ha megpróbálnánk jobb vállalattá válni, valóban változtatnánk a dolgokon, és hagynánk, hogy az eredmények önmagukért beszéljenek.”
(Doug McMillon, az amerikai Walmart International kereskedelmi vállalat elnök-vezérigazgatója arról, hogy a sok korábbi kritika után cége imázsa pozitívra fordult az USA-ban.)
„Gyártók és kereskedők elkerülhetetlen felelőssége, hogy jobb üzleti gyakorlatukkal hozzájáruljanak fogyasztóik jobb életéhez. Például a Gillette nemrég kifejlesztett az indiai férfiak számára egy olcsó borotvát, néprajzi kutatásokon alapuló, mély fogyasztói ismeretek szerint. Hasonlóképpen pubertás korú lányok nevelését Always termékekkel kötöttük össze. Használatuk lehetővé tette a lányok számára, hogy ne hiányozzanak havonta pár napig az iskolából, és ezáltal eredményesebben tanulhatnak, készülhetnek az életre.”
(Bob McDonald, a Procter&Gamble elnök-vezérigazgatója)
„Az elképzelhetetlen dolgok korszakába léptünk. Minden egyre komplexebb. Világunk kezd modellezhetetlenné válni. Hatalmas a piaci szereplők felelőssége az élelmiszer-biztonsággal kapcsolatban.”
(Joshua Cooper Ramo, a korábbi amerikai külügyminiszter, Henry Kissinger tanácsadó cégének ügyvezető igazgatója)
„A politikusok tanácsadói főleg közgazdászok, akik, ha a gazdaság csak növekszik és növekszik, nem kérdezik, lesz-e elég élelmiszer a világban. Azt sem, hogy évtizedek múlva lesz-e elég víz a földön. Lesz-e elég energia. A politikai döntéshozatal gyenge láncszeme az élelmiszer.”
(Lester Russell Brown, a washingtoni Föld Politikai Intézet igazgatója)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek!
Újra várja a pályázatokat a Green Pledge – a kezdeményezés immár harmadik…
Tovább olvasom >