Az új pápa megválasztása fellendítette Róma idegenforgalmát
XIV. Leó pápát ábrázoló ajándéktárgyak tömege lepte el a Vatikán környékét, miközben Róma városa az új egyházfő megválasztása alatti napokban tapasztalt idegenforgalmi fellendülés folytatódásában reménykedik.
A Szent Péter térre vezető utcákon sorakozó szuvenírboltok már az új pápa arcával díszített szentképeket, képeslapokat, naptárakat, hűtőmágneseket árulják, utóbbiakat darabonként három euróért.
Hatalmas a kereslet – mondta az MTI-nek az ötödik pápaválasztást megélő Alfredo Chiarelli, az egyetlen, aki vatikáni engedéllyel a Szent Péter tér bejáratánál árulhat szenttárgyakat. A 2025-ös jubileumi szentév hivatalos reklámtárgyait áruló üzletben a Habemus Papam feliratú póló számít a legkeresettebb cikknek. A Jubileum feliratú bögre már nem kelendő ennyire.
Az árusok hangsúlyozzák, hogy egyelőre csak XIV. Leó arcképét használhatják, mivel a pápai állam még nem adott engedélyt a pápai aláírás és címer használatára. A pénzügyőrség folyamatosan ellenőrzi az üzletek kínálatát, elkobozva az illegális árut.
Az Assoturismo szövetség adatai szerint a konklávét és a pápa megválasztását magába foglaló május 7. és 14. közötti időszakban hét százalékkal ugrott meg a látogatók száma Rómában. Ferenc pápa április 26-i temetése óta csaknem egymillió látogatót regisztráltak, 2,4 millió vendégéjszakával. A bevételt 576 millió euróra teszik, amelyből a hívek és a turisták 57,6 milliót étkezésre fordítottak, több mint 43 milliót ajándékvásárlásra és több mint 28 milliót közlekedésre.
Giuseppe Roscioli, a Federalberghi szállodaszövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a pápaválasztás felpörgette a jubileumi szentév mostanáig a vártnál alacsonyabb vendégszámát. Roscioli hozzátette, reményeik szerint az amerikai pápa az Egyesült Államokból érkező turizmust is fellendíti.
A Vatikán körüli fagylaltozókban a Jubileum és a Halleluja íz után megjelent a Konklávé is, amelyet elsőként egy müncheni cukrász dobott piacra: a málnaalapú, piros színű fagylaltba egy kis hengert szúrnak a Sixtus-kápolna kéményét jelképezendő. De Habemus Gelatum elnevezésű fagylalt is kapható.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar lány a fesztivál 11 milliomodik látogatója
Egy Ománban élő magyar lány lett a Sziget fesztivál történetének…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát!
Ideje komolyan venni az úszástudás fontosságát – figyelmeztetett a Balaton-átúszás…
Tovább olvasom >Balaton vs. horvát tengerpart: hol éri meg jobban dolgozni 2025 nyarán?
Miközben a balatoni szezonmunkák többsége nettó 2 000–2 800 forintos…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >