Az új pápa megválasztása fellendítette Róma idegenforgalmát
XIV. Leó pápát ábrázoló ajándéktárgyak tömege lepte el a Vatikán környékét, miközben Róma városa az új egyházfő megválasztása alatti napokban tapasztalt idegenforgalmi fellendülés folytatódásában reménykedik.
A Szent Péter térre vezető utcákon sorakozó szuvenírboltok már az új pápa arcával díszített szentképeket, képeslapokat, naptárakat, hűtőmágneseket árulják, utóbbiakat darabonként három euróért.
Hatalmas a kereslet – mondta az MTI-nek az ötödik pápaválasztást megélő Alfredo Chiarelli, az egyetlen, aki vatikáni engedéllyel a Szent Péter tér bejáratánál árulhat szenttárgyakat. A 2025-ös jubileumi szentév hivatalos reklámtárgyait áruló üzletben a Habemus Papam feliratú póló számít a legkeresettebb cikknek. A Jubileum feliratú bögre már nem kelendő ennyire.
Az árusok hangsúlyozzák, hogy egyelőre csak XIV. Leó arcképét használhatják, mivel a pápai állam még nem adott engedélyt a pápai aláírás és címer használatára. A pénzügyőrség folyamatosan ellenőrzi az üzletek kínálatát, elkobozva az illegális árut.
Az Assoturismo szövetség adatai szerint a konklávét és a pápa megválasztását magába foglaló május 7. és 14. közötti időszakban hét százalékkal ugrott meg a látogatók száma Rómában. Ferenc pápa április 26-i temetése óta csaknem egymillió látogatót regisztráltak, 2,4 millió vendégéjszakával. A bevételt 576 millió euróra teszik, amelyből a hívek és a turisták 57,6 milliót étkezésre fordítottak, több mint 43 milliót ajándékvásárlásra és több mint 28 milliót közlekedésre.
Giuseppe Roscioli, a Federalberghi szállodaszövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a pápaválasztás felpörgette a jubileumi szentév mostanáig a vártnál alacsonyabb vendégszámát. Roscioli hozzátette, reményeik szerint az amerikai pápa az Egyesült Államokból érkező turizmust is fellendíti.
A Vatikán körüli fagylaltozókban a Jubileum és a Halleluja íz után megjelent a Konklávé is, amelyet elsőként egy müncheni cukrász dobott piacra: a málnaalapú, piros színű fagylaltba egy kis hengert szúrnak a Sixtus-kápolna kéményét jelképezendő. De Habemus Gelatum elnevezésű fagylalt is kapható.
Kapcsolódó cikkeink
Nem változott az euróövezet gazdasági teljesítménye júniusban
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Budapest nem tudja megtartani a prémium utazót – Interjú Holczinger Zoltánnal a magyar légiközlekedés és turizmus kihívásairól
A nemzeti légitársaság hiánya, a fapados dominancia és a luxusturizmus…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Alkotmányos jog lett a készpénz: minden kereskedőnek biztosítania kell a lehetőséget
Megjelent a Magyar Közlönyben az a jogszabály, amely a készpénzes…
Tovább olvasom >Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Milliárdos forgalmat hozott az otthonfelújítási SZÉP-kártyás lehetőség
2025. január 1-jétől új felhasználási cél nyílt meg a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >