Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb versenyelőny a cégek számára, de a magyar vállalatok jelentős része ezen a téren még mindig hátrányban van – közölte a Magyar Marketing Szövetség az MTI-vel.
A 250 főnél több munkavállalót foglalkoztató vállalatok megkérdezésével készült magyarországi felmérés alapján a cégek majdnem felénél az üzleti stratégia része az ügyfélélmény. Hiánya főleg az online piacon érezhető, ahol a vállalkozások kevésbé tudják fölvenni a versenyt a felkészültebb versenytársakkal. A különbség regionális összevetésben is nyilvánvaló, a magyar cégek hátránya egyre nagyobb – tették hozzá.
Ügyfélélményre költeni a közlemény szerint jó befektetés, de ez azt is jelenti, hogy az ügyfelek igényeit alaposan kiismerve, tudatosan kell tervezni. Ilyen irányú kutatásokat ugyanakkor a magyarországi nagyvállalatoknak csupán harmada végez, ha terméket vagy szolgáltatást akar piacra dobni, így ők időben el tudják vetni a nem versenyképes kezdeményezéseket. Az ügyfél-elégedettségi kutatásokat ennél is kevesebben, csupán 17 százalék használja, bár jóval nagyobb arányban állnak rendelkezésre a szükséges adatok, 53 százalék ugyanis rendszeresen készít ilyen felméréseket.
Az ügyfélélményt nem lehet a véletlenre bízni, ugyanis ha jól sikerül, a vásárlók jobban fognak kötődni az értékesítőhöz – írták. A vállalatoknak ehhez személyre szabott megoldásokat kell kínálniuk, és nem elég csupán a vállalati stratégia szintjére emelni az ügyfélélményt, annak megvalósítására is ügyelniük kell a cégeknek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >