Az óvatos fogyasztók és az érdeklődők egyenlő arányban vannak
Nálunk tíz emberből négy érdeklődik az újdonságok iránt, és többen gondolják azt, hogy a reklámnak inkább informálnia, mint befolyásolnia kellene – derül ki a GfK Hungária felméréséből. A megkérdezettek 38
százaléka azt állította, hogy érdeklődik az új irányzatok és fejlesztések
iránt, és feltétlenül kipróbálja az új dolgokat. Közel ekkora arányt
képviselnek az "óvatos" fogyasztók is, akik nem érdeklődnek
kimondottan az újdonságok iránt, és hagyják, hogy azokat mások próbálják ki
először.
A legalacsonyabb arányt az a fogyasztói tábor képviselte,
amely az újdonságok iránt nem érdeklődik, sőt ragaszkodik a már kipróbált, jól
bevált dolgokhoz. A "konzervatív" fogyasztói csoporthoz tartozik a
magyarok 26 százaléka – adta hírül a piackutató vállalat.
Az újdonságokról a fogyasztók sokszor a reklámokból
értesülnek. A megkérdezettek legnagyobb arányban (86 százalék) azzal az
állítással értettek egyet, amely szerint a reklámoknak elsősorban informálniuk
kellene, nem pedig befolyásolniuk. Hasonlóan magas arányban (75 százalék)
értettek egyet azzal is, hogy a reklám életük részévé vált. Minden második
megkérdezett szerint azonban a reklámok összezavarják az embereket, akik így
azt sem tudják, mit vásároljanak meg.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >