Az ötödik Future Store

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 03. 13. 22:27

Majd 100 m²-t nőtt idén a Future Store területe. A február 7–9. között megrendezett Sirha nemzetközi szakkiállításon immár 5. alkalommal, közel 550 m²-en, a Trade magazin ismét bemutatta a legfrissebb, részben eddig máshol még nem látott áruházi technológiákat és FMCG-újdonságokat. A tematikusan berendezett üzletben túravezetés mellett lehetett megtekinteni, áruszállítástól a kasszáig, a különböző eladást támogató eszközöket és termékinnovációkat.

A túra első állomásán az Opel a kis- és középvállalatok számára kínált új szolgáltatását mutatta be. Az Opel Business Class Service egyedi megoldásokat nyújt a vásárlás és szervizelés területén. A kijelölt értékesítési és szerviztanácsadó közvetlen vonalon hívható, a hibamegállapítást max. 120 percen belül megkezdik, a hozom-viszem szolgáltatással pedig egyeztetés szerinti helyen veszik át és viszik vissza az autót a cég munkatársai. Az autóleadás minden nap 0–24 órában biztosított, továbbá a kiterjesztett tesztautóparkkal a személyautók és a haszongépjárművek is kipróbálhatók.

Az áruház bejárata előtt elhelyezett, Wanzl által képviselt, TOMRA göngyöleg-visszaváltó a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma a legprofesszionálisabb technológiával rendelkezik mind a betétdíjas, mind a nem betétdíjas göngyölegek visszagyűjtésére. Ez annak a 360 fokos kamerarendszernek köszönhető, mely az itt bemutatott T9-es gépben is megtalálható. A felismerő technológia lehetővé teszi bármilyen forma és anyag beazonosítását. Egyidejűleg felhasználható betétdíjas üveg, PET, fémdoboz és nem betétdíjas üveg visszagyűjtésére is. A nagyméretű kijelzőn promóciók és reklámfilmek is megjeleníthetők, a gép által nyomtatott nyugtával pedig akciókhoz kapcsolódó kupon is generálható.

Az automata nyílászáró ma már alapvető fontosságú egy modern épületen, így a Future Store-ból sem hiányozhatott. A vízszintesen nyíló automata ajtókkal, melyeket a svájci record magyarországi képviselője, a record Ajtó kínál, növelhető az épület biztonsága, látványossá és vonzóvá tehető a portál, így emeli az üzlet presztízsét, továbbá segíti az épületek klimatizálását is, ami költségmegtakarítást eredményezhet. A svájci record piacvezetői tapasztalattal, az ország egyik legnagyobb márkafüggetlen szerviz cége, mely tanácsadással, tervezéssel és kivitelezéssel támogatja az épületek modernizálását, szerviz szolgáltatásuk pedig napi 24 órás rendelkezésre állással biztosítja a folyamatos és zökkenőmentes üzemeltetést a hét minden napján.

Kapuk, kocsik, kosarak

Az áruházba a Wanzl eGate motoros kapurendszerén keresztül léptünk be. Az automatikusan nyíló karok akadálymentes áthaladást biztosítanak, és a többféle riasztási funkcióra beállítható radarnak köszönhetően, kontrollálják a bejárati zónát. A kapu ezenkívül számláló és vevőfrekvencia-elemző szoftverrel is kiegészíthető, illetve kijárati kapuként is funkcionálhat. Az alumíniumoszlopok felületi színe, valamint az üvegkar felirata és színe a cég arculatához igazítható.

A Wanzl Salsa műanyag bevásárlókocsijának új generációját innovatív formakialakítás és csendes gurulás jellemzi. A benne lévő gyerekülés az apróbb áru számára tárolórekesszé is alakítható, a kosár elején lévő kisárucikk-elválasztó pedig segít az áruk igény szerinti rendszerezésében. A kocsi PET-tartóval is kérhető, vagy akár kosár alatti tároló funkcióval is növelhető a kapacitása. Arculati elemek és promóciós kommunikáció megjelenítésére alkalmas a kosár eleje, mindkét oldala, valamint a Promobox reklámfogó és betéti zárrendszer. A Salsa 95, 150, az év közepétől pedig már 200 literes űrtartalommal is rendelhető. A Wanzl kis alapterületű üzletek számára kínálja még az egy tartóvázba helyezhető 1 vagy 2 kosaras Pick-up rendszerét, ezeken kívül a bejáratnál a húzható, gurulós kosarak és a gyerekek számára gyártott, kis méretű Tangolino bevásárlókocsik is helyet kaptak.

Vevőtájékoztatás bejárattól a polcokig

A Szintézis a tavalyi év egyik legnagyobb retail innovációját hozta el az idei Future Store-ra. A Pricer elektronikus polccímkék hadiipari technológiát használva, kétirányú kommunikációra képesek; adatot fogadnak és információt küldenek. Ennek és a Pricer háromszögezési módszerének együttesével a Pricer képes meghatározni az egyes címkék, tehát az egyes termékek pontos helyét. A vásárló az üzletben elhelyezett kioszkon, vagy telefonos applikáción keresztül beírja a keresett termék nevét, a Pricer pedig az interaktív térképen megjeleníti a polchelyet, ahol az található. A fejlesztés egyedülálló a bolton belüli termékek helymeghatározásában, és méltán nyerte el a 2017-es Retail Technology Award (RETA) „legjobb vásárlói élmény” kitüntetését.

Az Eisberg teljes portfóliójának legújabb termékeit hozta el,
köztük a Green Drink turmixzöldségeket

Az innovatív polccímkéket a Wanzl YourTable Cool asztalán lehetett megtekinteni, ahol az Eisberg legújabb innovációja várta a látogatókat egy kis kóstolóval. Az új, Green Drink névre keresztelt salátamixszel a zöld turmixok készítése egyszerűvé válik. A keverékben mosott és szeletelt római saláta, sárgarépa, fodros kel, rukkola, valamint bébispenótlevelek találhatók. A Green Drinkből és valamennyi Eisberg salátából különféle gyümölcsökkel, fűszerekkel, magvakkal, tejjel, joghurttal, növényi italokkal, teával vagy akár bor- és gyümölcsecetekkel végtelen variációban készíthetők turmixok. A 25 éves Eisberg évi 7200 tonna készterméket állít elő Gyálon, melynek közel fele exportra kerül. Piacvezető szerepét folyamatosan erősítve hamarosan új csomagolással lepi meg fogyasztóit.

Több helyen is sikerrel kóstoltatta termékeit az Eisberg standunkon

A csemegepultot kivéve, a Future Store boltberendezéseit, bemutató és kínáló eszközeit, asztaltól a polcig, a Wanzl biztosította. A cég YourTable Cool megoldása a hűtést igénylő, convenience termékek legstílusosabb kínálója. Az asztal számos tartozékkal rendelkezik, melyekkel jelentős árumennyiség jeleníthető meg egy fókuszpontban, formáját tekintve pedig rendelhető szigetkialakítással és fali változatban is. A teljes hűtőfelület –1 és 5°C közötti hűtéstartományt biztosít. A hűtés propángázzal történik, és működés közben nem termelődik kondenzvíz. Az asztalhoz kommunikációs felületek rendelhetők, melyek szerszámmentesen szerelhetők. Az asztal vázrészének és a bútorlapnak a színe választható. Az alap, hűtőegység nélküli YourTable asztalcsalád is hasonlóan flexibilisen kezelhető bútorcsalád, kiválóan alkalmas tematikus változó értékesítési zónákhoz.

A YourTable Cool mellett került elhelyezésre a Bizerba zöldséges önkiszolgáló mérlege, mely mindent tud, amit az elődei, így például a termékek automatikus csoportba foglalását is. A dizájnos megjelenés újdonsága, hogy nem vesz el helyet a termékektől a pulton, mert saját lábán áll, és kis helyet foglal.

Frissáruk hidegen, melegen

A túra következő 3 állomásán a frissáruk újdonságai között szemezgettünk. Elsőként a Pek-Snack helyben sütött, új termékeit kóstolhatták meg a résztvevők. A Pek-Snack fagyasztott pékáru értékesítésével foglalkozik immár 20 éve, és több mint 1500 partnerét szolgálja ki országszerte. Emellett a cég meghatározó szerepet tölt be Horvátországban is. 70 termékből álló állandó szortimentjében megtalálhatók mini és maxi termékek, pizzaszeletek, kenyérlángosok, valamint készre sütött muffinok, fánkok is. Az újtermék-fejlesztés során nagy szerepet kapnak a partnerek visszajelzései és folyamatos piackutatási eredményeik, így legújabb innovációjuk, a Fitt termékcsalád mindhárom terméke, a fitt kakaós csiga, fitt magvas stangli és fitt szilvás párna, csökkentett szénhidráttartalommal és magas élelmi rosttal kerül a pékségek polcaira.

A Pek-Snack termékeit a Wanzl Bakeoff pékárukínáló moduláris rendszerén lehetett megtekinteni. Az intenzív termékmegjelenítést és maximális átláthatóságot biztosító bútorzat 1 méter széles tornyai tetszőleges darabszámban sorolhatók egymáshoz. Egy torony 3 vagy 4 kínálószintből és 1 szervizmodulból áll. A kínáló szinteken LED-világítás biztosítja az áru erőteljes megjelenítését. Az egységek ajtajai garázsajtóhoz hasonlóan nyílnak, és a gázrugós mechanikával lassan, önmaguktól záródnak vissza. A kínáló szintek fapolccal és osztott műanyag tálcákkal vagy ömlesztett áruhoz illeszkedő tálcával igényelhetők, legalul morzsatálca található. A szervizmodulok szemetes, kesztyűtároló, papírzacskó és akár porszívó elhelyezését is lehetővé teszik, magukba a modulokba pedig hűtőegység vagy fűtött polcegység is integrálható.

A pékárurészleg felszereléséhez tartozott a Bizerba önkiszolgáló kenyérszeletelője, melyen a vásárló saját maga állíthatja a szeletvastagságot és a vágási sebességet. Ezzel a megoldással a helyben szeletelés biztonságos, és a vevő kényelmét szolgálja, különösen az on the go részlegeken.

A pékáru után a Fino-Food tejhűtőjéhez érkezett a túra. A 100%-ban hazai, családi tulajdonban lévő Fino-Food Kft. közel negyedszázados története során a hagyományos értékek megőrzése mellett mindig kiemelt figyelmet fordított az innovációra, így született a hazai piacon új kategóriát teremtő Fino +30%-kal emelt fehérjés tejtermékcsalád. Az emelt fehérjetartalom nagyban hozzájárul a napi fehérjeszükséglethez. Külön jelentőséggel bír, hogy a termékek alapanyaga kizárólag saját forrásból származik. A Fino-Food termékei egyedi megjelenésükkel is hamar felhívják a vásárlók figyelmét.

A Future Store frissáru kínálatában a ZIMBO is megjelent praktikus és feltűnő csomagolású termékeivel. A csomagolásfejlesztések, mint a Freshbox, lehetővé teszik, hogy a csomagolás könnyen nyitható és visszazárható legyen, így a termékek mindig frissen kerülnek az asztalra. A markáns, piros logó, a tiszta színkódolás és az egyértelmű jelölések segítik a vásárlót, hogy kedvenc termékeit gyorsan és egyszerűen megtalálja. A ZIMBO 1960 óta gyártja húskészítményeit, és idén 10 éve a cég a BELL Food Csoport tagja. A cég egyike azon kevés gyártóknak Magyarországon, amely szalámit, kolbászféléket, vörösárukat és felvágottakat állít elő, valamint könnyű snackeket és grilltermékeket is kínál. Termékeit a legszigorúbb higiéniai követelmények mellett készíti a Németországban, Lengyelországban és Magyarországon lévő 5 gyártóüzemében.

A Fino kampányarca, Wossala Rozina főzőshow-ja sok vendéget vonzott

Higiénikus innovációk, jubiláló szépség

A frissáruk után a túra a non-food termékeknél folytatódott, ahol elsőként az Essity innovációival lehetett megismerkedni

 

A tavaly tőzsdére lépő SCA-ból átalakult Essity kiváló minőségű márkáit mindenki ismeri: a Zewa, Libero és Libresse márkák a névváltozás után is a megszokott minőséget kínálják a fogyasztóknak. A Future Store-ban számos új terméket mutatott be a cég. Ezek egyike a Zewa egyedülálló, prémium, 5 rétegű toalettpapírja, a Just1. A nedves toalettpapíroknál egy új, Aloe verás változattal bővült a választék, a papírzsebkendőknél bevezetésre került a Zewa Softis Protect és a Zewa Soft&Sensitive, valamint látható volt a 2 új kategóriát építő termékük, a Zewa Classic és Zewa Protect nedves kéz- és arctörlő kendő is. A Future Store-ban a Zewa által kiírt dizájnpályázat győztes terméke is bemutatkozott, melynek témája a nedves és normál WC-papír együttes kihelyezését biztosító eszköz volt.

A Future Store non-food szegmensének másik képviselője a megújult Schwarzkopf márka volt. A Schwarzkopf 120. évfordulója alkalmából újragondolta a brandet, és a most februárban induló kampányával, a példa nélküli #createyourstyle-lal jelent meg. A márka új üzenetével az önkifejezés fontosságát és szabadságát hirdeti. Változatos kommunikációs motívumaival és új reklámjával olyan kulcstémákat jár körbe, mint a diverzitás vagy az autentikusság. A jól ismert brand modellekkel, nemzetközi Schwarzkopf influencerekkel, változatos közösségek, különböző életkorú és szexuális orientáltságú csoportok tagjaival karöltve kezdett radikális irányváltásba.

Mindent tudó csemegepult

Szeletelővel, beépített mérleggel, augmented reality (kiterjesztett valóság) címkemegoldással és digitális kioszkkal várta a látogatókat a Bizerba innovatív csemegepultja. A digitális bolti kioszk, a retailpunto minden termékinformációt a vevő rendelkezésére bocsát kijelzőjén. A csemegepultba helyezett polccímkékről egy letölthető mobilapplikációval a kiterjesztett valóság által nyújtott olyan többletinformációkat lehet megtekinteni, mint az allergének, termékösszetevők vagy receptajánlatok. Az új, EcoDrive energiatakarékos motorral működő, CeraClean bevonatú kézi szeletelő rögtön mérlegeli is az árut, így mindig a kért mennyiséget lehet leszeletelni. A csemegepult PC alapú mérleggel felszerelt, így adatbázis-tárolásra is alkalmas, felismeri az eladót, marketingtartalmú címkét nyomtat, és termékinformációk alapján akár allergénszűrést is tud végezni.

A Bizerba csemegepult kiterjesztett valóság (augmented reality) címkéje segítség
a vásárlóknak. Amennyiben a Bizerba Applikációval beolvassák a címkét, receptet,
termékösszetevőket, vagy akár nyomonkövetési információkat is kaphatnak

Teljes digitalizálás

A Wanzl Magyarország hazánkban elsőként a Future Store standján mutatta be az önálló Wanzl Connectet, mely egy olyan szoftveralapú rendszer, aminek segítségével az üzlet összes folyamata központosítva ellenőrizhető és irányítható. A Wanzl egy rövidebb, és igény esetén, hosszabb túrán mutatta be a rendszer 3 alappillérét: a Customer Connectet, a Smart-trolleyt és a Store Managementet. A Customer Connect applikáción keresztül a vásárló az üzletben könnyen megtalálja a listáján szereplő termékeket, miközben személyre szabott promóciós ajánlatokat kap, a telefonnal beszkennelt áruk pedig azon keresztül is kifizethetők. Az RFID-taggel ellátott Smart-trolley bevásárlókocsik és kosarak az áruházban elhelyezett érzékelőkön keresztül információkat adnak a bolton belüli eseményekről és a vevők vásárlási szokásairól. Érme használata helyett a bevásárlókocsi visszavitelét kuponrendszer ösztönziA Store Management olyan információs, kommunikációs és vezérlőközpont, ahol az áruház összes adata egy felületen válik áttekinthetővé, segítségével a dolgozó mindig célirányosan irányítható oda, ahol szükség van rá. Az adatok riportok formájában elemezhetők, ami így tovább segíti a kereskedőt a vevői szokások jobb megismerésében és a folyamatok optimalizálásában.

Friss élvezetek

A technológiai innovációk után frissítőként a legújabb élelmiszer-újdonságokba lehetett belekóstolni. Elsőként a Canter Borház boraiba. A Canter Borház Európa egyik legmodernebb borászataként épült fel 4500 m2-en, Zánkán. Az elmúlt pár hónapban nemcsak kínálata bővült, de új címkéket is kaptak a borok. Saját kezelésű szőlőterületei Tihanyban, Dörgicsén és Somlón találhatók, mintegy 110 hektár területen. Kiemelkedő borcsaládjukat a Magnus borok adják, melyek a fajtára jellemző illat- és zamatanyagokat gazdagon tükrözik, így mutatják meg a balatoni termőhelyek sokszínűségét és értékeit.

A Canter Borház borai a standon a Wanzl Vinotech modulos borállványán kerültek kihelyezésre.

Az állvány mind fali kihelyezésre, mind gondolakialakításra alkalmas, és akár gondolavégként is funkcionálhat. 3 szinten prezentál: a felső szint döntött kihelyezést tesz lehetővé, biztosítva a bor beazonosíthatóságát, a középső szinten a fekvő tárolás erőteljes áruhatást eredményez, az alsó szint pedig kartonos kihelyezésre alkalmas. A felső részen futó információs zóna az adott borra vonatkozó információkat teszi a vásárló számára elérhetővé. Egyéb méretű üvegek kihelyezésére adapterek állnak rendelkezésre. A fakeretek elegáns dizájntartozékok.

A Wanzl collect-kocsija sokak számára nyújthat segítséget, például a webshopban
rendelt áru szelektált összegyűjtésében

A Nestlé a Nescafé® Dolce Gusto® kávéival frissítette fel a látogatókat, közben a kihelyezett árugondolán a cég legfrissebb termékinnovációit lehetett megtekinteni. 2018-ban kerül bemutatásra a legújabb automata Dolce Gusto gép, a Lumio, valamint a Nescafé® Dolce Gusto® Espresso Generoso és Café au lait intenso kávéi is.

A Nestlé márkái közül szinte mindegyik újdonsággal érkezett a Future Store kiállításra. A prémium kávéélményre vágyók számára készült új Nescafé Gold és Gold Barista, ezenkívül bevezetésre kerül a koffeinmentes Nescafé Gold Decafo, valamint a Nescafé Azera. Az elmúlt években, az eredeti receptúrához képest, a Nesquik kakaó italpor cukortartalma több mint 50%-kal csökkent, a termék édesítőszert nem tartalmaz, emellett rostforrás és gluténmentes. A Nestlé CHEERIOS OATS gabonapehely a kiegyensúlyozott reggelit teljes kiőrlésű zabbal teszi gazdagabbá. A natúr mellett fahéjas és vörösáfonyás változatban is megjelentek. A Nestlé CORN FLAKES kukoricapelyhek natúr, mézes-mogyorós és csokis ízesítésben, gluténmentes változatban is elérhetők, és 5-féle vitamint tartalmaznak.

Az édességportfólióban is számos innováció került bemutatásra. Új termékcsaláddal, a BALATON Újhullámmal bővült a márka, ezenkívül bevezetésre került a KIT KAT Bites, a BOCI csoki pedig 3 új ízzel jelentkezett: tejcsokoládé joghurt ízű krémmel töltve, fehér csokoládé kókusz ízű krémmel, illetve a tej- és fehér csokoládé kombinációjával készült „tarka” variánssal. A Nestlé forradalmi újdonsága, a rubin csokoládéval készült KitKat Chocolatory Sublime Ruby szelet pedig a tervek szerint még idén megérkezik a magyar polcokra is. Az új MAGGI paradicsomos szószokkal, a bennük található nagy paradicsomdaraboknak köszönhetően, igazi autentikus tésztaéletek készíthetők. A MAGGI alapok és levesek mostantól nagyobb, 5-6 adagos kiszerelésben is elérhetőek, a PárPerces termékek pedig, az egyik legnagyobb újdonságai a márkának. 3-féle ázsiai ízvilágú instant poharas tészta és 3 klasszikus poharas készétel (hagymás krumplipüré, bolognai spagetti és bacon ízű krumplipüré krutonnal) igazodik a hazai fogyasztói ízléshez.

A standon mutatkozott be a Nestlé Purina új tagja a Beyond állateledel is, melyet a cég saját gyárában állítanak elő. Az eledel teljes kiőrlésű árpa, zab és rizs kombinációjából készül, nem tartalmaz hozzáadott mesterséges színezéket, ízanyagot és tartósítószert.

Megosztható örömök

A MARS Magyarország minden márkája innovációval jelentkezett a kiállításon, melyekből kóstolót is adtak a résztvevőknek. Az Uncle Ben’s rendkívüli újításai a Ready-to-heat, vagyis „Máris kész” rizsek, melyek gyorsan elkészíthető, természetes alapanyagokból készült, könnyű ételek, és országosan 5 ízben kaphatók. Januártól bevezetésre került a Bites termékcsalád, mely 3 változatban, Snickers, Twix és Mars márkákon érhető el. A Bites termékekkel a MARS célja támogatni és kialakítani a fogyasztási alkalom alapján meghatározott polcképeket, ami segíti az előre eltervezett vásárlást, és erősíti a teljes édesség kategória további növekedését.

Az Orbit és Airwaves esetében is megalkotásra került a „Tökéletes bolti megvalósítás” koncepciója, mely az idei év kiemelt fontosságú programja a Mars életében. Ez a stratégiai iránymutatás a másodkihelyezések és polckép-kialakítás mellett a kasszán megjelenő termékek leghatékonyabb elhelyezési elveit mutatja meg, hogy azok még inkább ösztönözzék a vásárlást.

Az állateledel kategória az FMCG-kategóriák felett teljesített az elmúlt években. A növekedés egyik forrása a szuper prémium termékkör, amely kétszer gyorsabban nő, mint az állateledel kategória maga. A Mars folyamatosan dolgozik azon, hogy a kategória növekedéséhez hozzájáruljon, így idén elsősorban a prémium termékeire fókuszál. A PerfectFit kutyatermékkör bevezetése az idei év innovációja a kutya száraz kategóriában. Új, innovatív polci és polcon kívüli eszközeik edukációként és navigációként is szolgálnak, amelyeket a Future Store-ban is bemutattak.

A Smarttable digitális megoldásai nagy sikert arattak vendégeink körében, mivel sok
többletinformációt nyújtottak a megjelenő cégekről

Szélesedő portfólió

A Coca-Cola idén is sok újdonsággal gazdagította a Future Store választékát. A Coke Can Display meglepő formájával és a termékek megvilágításával attraktívan mutatja be a termékeket, miközben a fogyasztási alkalmat is kommunikálja. A Coca-Cola Multipackekből épített installációk elősegítik, hogy a vásárlók ne csak a márkára, de a kihelyezés helyére is innovatív márkaként tekintsenek. A jövő áruházában felépített kihelyezés már a Valentin-napra készült: egy óriási Coca-Cola szív került a Future Store-ba. A Coca-Cola csökkentett cukortartalmú, illetve cukormentes kínálata egyre bővül. A zéró cukortartalmú kínálat részeként megjelent a Fanta zero és a Sprite zero is. Idén további két újdonság is érkezik még, az új Coca-Cola zero Lemon, és az új koffeinmentes Coca-Cola zero.

Már szinte hagyomány, hogy minden alkalommal a Future Store-ban debütálnak az új kiszerelések, márkabővítések a Coca-Cola portfóliójából, így ez idén sem maradt el. Büszkén mutatták be a vizek piacát fellendítő, izgalmas, prémium és innovatív márkát, a SMARTWATER-t. A kiváló termék megfizethető áron, a mai kor egészségtudatos, trendi, innovációt kereső igényeinek kielégítésére kerül a boltok polcaira. A termék március 9-én került forgalomba Magyarországon.

Idén már a Coca-Cola képviseletében volt jelen a Lavazza portfóliója a Future Store-ban. A vállalat 25 év tapasztalattal rendelkezik a kapszulás kávéfőzőrendszerek és termékek gyártása, illetve értékesítése terén is, és minden piaci szegmensben jelen van: az otthoni, a vendéglátóipari és az irodai kávékészítés terén egyaránt.

A Coca-Cola Fuze Tea mindhárom ízesítését kóstoltatta standunkon

Vásárláskönnyítő kasszamegoldások

A túra végén a kasszák felé vettük az irányt, ahol elsőként a Bizerba Super­smart kasszáját lehetett megismerni. A kassza Scan&Shop megoldása jelentősen csökkenti a pénztáros munkaerőigényt, valamint a fizetés idejét. A vásárlás befejezésekor a vevő betolja a kocsiját, vagy beteszi a kosarát egy súly- és vizuális ellenőrző terminál alá. Ez a vásárlás során beszkennelt termékeket összehasonlítja a vizuális ellenőrző által felismert termékekkel és a mérleg által mért súllyal. Amennyiben a rendszer nem tapasztal eltérést, tovább engedi a vevőt a kasszához, közben a termékek listáját is oda továbbítja. A vevő így a termékek kipakolása és kasszánál történő beszkennelés nélkül fizethet és távozhat az üzletből. A Supersmart kassza további előnye, hogy a mobilapplikáció használatával értékes adatokhoz juthat az üzlet az adott fogyasztó vásárlási szokásairól, melyek később célzott marketingkommunikációra is felhasználhatók.

A kasszazóna egy másik innovációját a Laurel cégcsoport mutatta be a látogatóknak. A cég legújabb, saját fejlesztésű önkiszolgáló pénztárgépe itt mutatkozott be először. Az eszköz kiválóan kezeli és tompítja a vásárlói csúcsokat. Használata mellett jellemzően 4, de akár 8 önkiszolgáló kasszára elegendő egy segítő személy, ami kevesebb bérköltséget jelent, valamint segít a meglévő dolgozók átcsoportosításában is.

A Laurel a bolti kommunikációra is hozott előremutató megoldást. A Vocovo fejhallgatórendszer egy olyan speciális eszköz, mellyel több ember egyidejű együttes kommunikációja is lehetséges, így a boltban 8-10, de akár 30 munkatárs is kommunikálhat egymással, folyamatosan. A rendszer használata hatékony ügyfélszolgálatot, gyorsabb kiszolgálást és problémamegoldást eredményez, nem utolsósorban pedig költségkímélő.

Végül a Laureltől megtudhattuk, milyen előnyöket kínál az Ultinous fejlett, videoanalitikai technológiája a kereskedők számára. Az egyszerűen és költséghatékonyan, bármilyen boltívméreten megvalósítható rendszerrel a vásárlói mozgásokat, cselekvéseket valós időben lehet értékelni. Ennek elemzésével könnyen átlátható az üzlet gyengébben teljesítő, problémás pontja, a rendszer által gyűjtött adatok pedig könnyen kombinálhatók a meglévő analitikus információkkal.

Az 5. Future Store túrája itt ért véget. Köszönjük a részvételt minden kedves látogatónknak! 6. Future Store standunkra várunk mindenkit szeretettel 2020-ban, a következő Sirha kiállításon!

Jung Andrea

Kapcsolódó cikkeink