Az otc-forgalomból az élelmiszerkereskedelem és a drogériák is profitáltak Németországban
A recept nélkül kapható gyógyszerek és gyógyhatású készítmények (otc) kiskereskedelmi forgalma elérte a 8 milliárd eurót Németországban, tavaly. Ez 2 százalékkal több, mint az előző évben, állapítja meg a Nielsen piackutató frankfurti vállalata, folyamatos felmérése alapján.
Mennyiséget tekintve változatlanul 1,362 milliárd kiszerelési egységet adtak el a gyógyszertárakban az online vásárlásokkal együtt, valamint az élelmiszer-kereskedelemben és a drogériákban.
– Kiemelkedett a negyedik negyedévben regisztrált növekedés, amikor a megfázások első hulláma miatt megugrott a kereslet a köhögés, nátha, influenza elleni szerek iránt – tájékoztat Osztoics Bernadett, a magyarországi Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Például a kereskedelem eladása mennyiségben 9 százalékkal emelkedett influenza elleni, vény nélkül beszerezhető gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből, október-december során, az előző évi hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezáltal 7 százalékkal nagyobb bevételt értek el.
Többet vásároltak a fogyasztók izületi valamint izombántalmak enyhítésére szolgáló készítményekből is, a negyedik negyedév során. Továbbá jelentősen hozzájárultak a német otc piac bővüléséhez a nyugtatók és altatók mellett a bőrgomba elleni, illetve fogyást elősegítő szerek. Az említetteknél ugyanis értékben két számjegyű növekedést regisztrált a Nielsen, negyedéves összehasonlításban.
Ezzel párhuzamosan alakult, tekintettel a szezonra a köhögés és megfázás elleni recept nélkül kapható készítmények reklámozása; arra 69 millió eurót adtak ki az érdekelt vállalatok, a Nielsen által mért, negyedik negyedévi médiaköltések szerint. Utánuk a fájdalomcsillapítók következnek 35 millió, majd a reuma elleni és izomlazító szerek 24 millió euró reklámköltéssel a médiában.
Osztoics Bernadett rámutat, hogy az otc-piac pozitív trendjeiből az élelmiszer-kiskereskedelem és a drogéria csatorna is profitált:
– Forgalmuk növekedését már a harmadik negyedévben lehetett érzékelni, az említett két csatorna ugyanis hosszú időn át gyengén teljesített, de 2011-ben mind értéket, mind mennyiséget tekintve stabilizálódtak a mutatóik.
Hozzáteszi, hogy nőtt a gyógyszertárak forgalma is 2 százalékkal, értéket tekintve, míg az eladott dobozszám szempontjából stabil maradt, éves összehasonlításban. Az értékbeli növekedés fő oka, hogy emelkedtek az átlagárak.
Figyelemre méltó, hogy az online eladás értékben 14, mennyiségben 21 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra. A csatorna bevétele 639 millió eurót ért el tavaly. Így 8 százalékkal részesedett a német otc piac értékben mért forgalmából. Mennyiség szempontjából a mutató 5 százalék.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >A Baltikumban terjeszkedik az Anora Group
A prémium borokat és szeszes italokat gyártó Anora Group baltikumi…
Tovább olvasom >3,7%-kal emelkedtek az árak novemberben
Az októberi 3,2%-os év/év alapú áremelkedést követően novemberben 3,7%-kal nőttek átlagosan…
Tovább olvasom >