Az osztrákok fele akciós újságok alapján állítja össze bevásárlólistáját
A Focus Media Research az osztrákok akciósújság-preferenciáit a németajkú országokkal és Európa más területeivel hasonlította össze
Akár az infláció miatt jelenleg feszült fogyasztói hangulat, akár egyszerűen csak az, hogy a nyomtatott média hagyományosan nagy jelentőséggel bír a német nyelvű országokban, a Focus Media Research új európai tanulmánya szerint egyértelmű, hogy az akciós újság továbbra is meghatározó szerephez jut a fogyasztókat sikeresen elérő promóciós stratégia szempontjából.
Ausztriában és Németországban a (nyomtatott vagy digitális) kiadványokat tekintik az élelmiszer-kereskedelemben és a drogériákban/parfümériákban a legmotiválóbb reklámhordozónak. Az ajánlatok online kommunikációs eszközei, mint például az online üzletek és a kiskereskedelmi weboldalak, árösszehasonlító portálok és mobilalkalmazások a klasszikus vagy online akciós újságok mögött állnak.
Svájcban kicsit más a helyzet – bár a svájciak körében az akciós újság az első helyen áll, a vizsgált médiatípusok mixelése kiegyensúlyozott.
A motiváció mellett természetesen a tényleges használat áll előtérben. Ausztriában és Németországban a válaszadók több mint háromnegyede állítja, hogy intenzíven használja a szórólapokat (függetlenül attól, hogy az nyomtatott vagy digitális) az élelmiszervásárláshoz vagy az áruk közötti böngészéshez. Svájcban a fogyasztók fele használja intenzíven a szórólapot.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >ZEW: jelentősen romlott a gazdasági hangulat Németországban augusztusban
Elemzők által vártnál is jelentősebben romlott a ZEW gazdaságkutató intézet…
Tovább olvasom >Ausztriában a nagykereskedelmi árak éves szinten csökkentek, havi összevetésben nőttek júliusban
Az osztrák nagykereskedelmi árak éves szinten csökkentek, havi összevetésben nőttek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >