Az osztrákok fele akciós újságok alapján állítja össze bevásárlólistáját
A Focus Media Research az osztrákok akciósújság-preferenciáit a németajkú országokkal és Európa más területeivel hasonlította össze
Akár az infláció miatt jelenleg feszült fogyasztói hangulat, akár egyszerűen csak az, hogy a nyomtatott média hagyományosan nagy jelentőséggel bír a német nyelvű országokban, a Focus Media Research új európai tanulmánya szerint egyértelmű, hogy az akciós újság továbbra is meghatározó szerephez jut a fogyasztókat sikeresen elérő promóciós stratégia szempontjából.
Ausztriában és Németországban a (nyomtatott vagy digitális) kiadványokat tekintik az élelmiszer-kereskedelemben és a drogériákban/parfümériákban a legmotiválóbb reklámhordozónak. Az ajánlatok online kommunikációs eszközei, mint például az online üzletek és a kiskereskedelmi weboldalak, árösszehasonlító portálok és mobilalkalmazások a klasszikus vagy online akciós újságok mögött állnak.
Svájcban kicsit más a helyzet – bár a svájciak körében az akciós újság az első helyen áll, a vizsgált médiatípusok mixelése kiegyensúlyozott.
A motiváció mellett természetesen a tényleges használat áll előtérben. Ausztriában és Németországban a válaszadók több mint háromnegyede állítja, hogy intenzíven használja a szórólapokat (függetlenül attól, hogy az nyomtatott vagy digitális) az élelmiszervásárláshoz vagy az áruk közötti böngészéshez. Svájcban a fogyasztók fele használja intenzíven a szórólapot.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fontos intézkedés a madárinfluenza-járvány felszámolásának támogatására
Kiemelten kezeli az Agrárminisztérium a madárinfluenza-járványok kialakulásának megelőzését, különös tekintettel…
Tovább olvasom >A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Válaszutak éve: így reagáltak a baromfiipar szereplői a kihívásokra 2024-ben
A 2024-es év fordulópontot jelentett a hazai baromfiipar számára: a…
Tovább olvasom >