Japán lassan kifogy a bankkártya-kombinációkból
Japánban az új típusú koronavírus-járvány kezdete óta olyan mértékű növekedésnek indult a bankkártya-használat, hogy az újonnan kibocsátott kártyáknál lassan kifogynak a kódszámok lehetséges kombinációiból – írja az origo. A helyzetre valamilyen megoldást kell találniuk, mert a jövőben minden valószínűség szerint tovább terjed ez a fizetési forma.
A Guardian cikke szerint az elektronikus fizetés terjedését a járványhelyzet miatt megváltozott fogyasztói szokások és az általános fogyasztási adó 8-ról 10 százalékra történt emelése mellett a japán kormány tavaly októbertől indított kampánya is segítette. A kampány a készpénzkímélő fizetést népszerűsíti.
A helyi kártyatársaságok 16-jegyű kódokat használnak, amelyek kompatibilisek a nagy nemzetközi kártyacégek, így a MasterCard vagy a Visa rendszerével. A kombinációkban az első hat számjegy az országok szerinti megkülönböztetést szolgálja, míg a többi tíz tartalmazza a számlaszámot, a számlatípust – ez utóbbiakat a kibocsátó cég határozza meg.
Japánban a kártyakibocsátók most azonban arra hívják fel a figyelmet, hogy a bankkártyás fizetések növekedése hamarosan azt eredményezheti, hogy elfogynak a még rendelkezésre álló számkombinációk az újonnan kibocsátott kártyáknál.
A megoldást az jelentheti, ha a hetedik számjegytől egy továbbival egészítik ki a számsorozatokat, amelyek így 17-jegyűvé válnának. Ezzel kapcsolatban a kártyakibocsátó cégeknek még közösen megállapodásra kell jutniuk.
A japán kormány 2025-ig egyébként a jelenlegi szint duplájára, azaz közel 40 százalékra szeretné növelni a készpénzkímélő fizetések arányát, a végső cél pedig a 80 százalék elérése.
Az elektronikus fizetés népszerűségének növekedése ellenére a japán háztartások 84 százaléka egy tavalyi felmérés szerint még mindig készpénzt használ a kisebb értékű vásárlásoknál.
A készpénzkímélő fizetések aránya összességében a távol-keleti szigetországban még csupán 20 százalék körüli.
Ezzel jócskán elmaradnak a Kínában ezen a téren jellemző 66, illetve a dél-koreai 96 százaléktól. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Árat emel Japánban a Suntory októbertől
A japán italóriás Suntory 2025. október 1-jétől áremelést hajt végre…
Tovább olvasom >Élesztőalapú tejhelyettesítőt fejlesztett Japánban az Asahi
Az Asahi Group Japan új LIKE MILK nevű terméke Japán…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >