Japán lassan kifogy a bankkártya-kombinációkból
Japánban az új típusú koronavírus-járvány kezdete óta olyan mértékű növekedésnek indult a bankkártya-használat, hogy az újonnan kibocsátott kártyáknál lassan kifogynak a kódszámok lehetséges kombinációiból – írja az origo. A helyzetre valamilyen megoldást kell találniuk, mert a jövőben minden valószínűség szerint tovább terjed ez a fizetési forma.
A Guardian cikke szerint az elektronikus fizetés terjedését a járványhelyzet miatt megváltozott fogyasztói szokások és az általános fogyasztási adó 8-ról 10 százalékra történt emelése mellett a japán kormány tavaly októbertől indított kampánya is segítette. A kampány a készpénzkímélő fizetést népszerűsíti.
A helyi kártyatársaságok 16-jegyű kódokat használnak, amelyek kompatibilisek a nagy nemzetközi kártyacégek, így a MasterCard vagy a Visa rendszerével. A kombinációkban az első hat számjegy az országok szerinti megkülönböztetést szolgálja, míg a többi tíz tartalmazza a számlaszámot, a számlatípust – ez utóbbiakat a kibocsátó cég határozza meg.
Japánban a kártyakibocsátók most azonban arra hívják fel a figyelmet, hogy a bankkártyás fizetések növekedése hamarosan azt eredményezheti, hogy elfogynak a még rendelkezésre álló számkombinációk az újonnan kibocsátott kártyáknál.
A megoldást az jelentheti, ha a hetedik számjegytől egy továbbival egészítik ki a számsorozatokat, amelyek így 17-jegyűvé válnának. Ezzel kapcsolatban a kártyakibocsátó cégeknek még közösen megállapodásra kell jutniuk.
A japán kormány 2025-ig egyébként a jelenlegi szint duplájára, azaz közel 40 százalékra szeretné növelni a készpénzkímélő fizetések arányát, a végső cél pedig a 80 százalék elérése.
Az elektronikus fizetés népszerűségének növekedése ellenére a japán háztartások 84 százaléka egy tavalyi felmérés szerint még mindig készpénzt használ a kisebb értékű vásárlásoknál.
A készpénzkímélő fizetések aránya összességében a távol-keleti szigetországban még csupán 20 százalék körüli.
Ezzel jócskán elmaradnak a Kínában ezen a téren jellemző 66, illetve a dél-koreai 96 százaléktól. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar prémium élelmiszerekre van a legnagyobb kereslet Japánban
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett…
Tovább olvasom >Tovább erősítjük agrárkapcsolatainkat Japánnal
Hazánk számára kiemelt fontosságú Japán barátsága és a távol-keleti ország…
Tovább olvasom >Bezárja sanghaji gyárát a Yakult, átszervezéssel erősítene Kínában
A japán Yakult Honsha Sanghajban működő gyárának bezárásával tenné versenyképesebbé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >Februárban nőtt a német kiskereskedelmi forgalom
Nőtt a német kiskereskedelmi forgalom februárban havi szinten az elemzői…
Tovább olvasom >