Japán lassan kifogy a bankkártya-kombinációkból
Japánban az új típusú koronavírus-járvány kezdete óta olyan mértékű növekedésnek indult a bankkártya-használat, hogy az újonnan kibocsátott kártyáknál lassan kifogynak a kódszámok lehetséges kombinációiból – írja az origo. A helyzetre valamilyen megoldást kell találniuk, mert a jövőben minden valószínűség szerint tovább terjed ez a fizetési forma.
A Guardian cikke szerint az elektronikus fizetés terjedését a járványhelyzet miatt megváltozott fogyasztói szokások és az általános fogyasztási adó 8-ról 10 százalékra történt emelése mellett a japán kormány tavaly októbertől indított kampánya is segítette. A kampány a készpénzkímélő fizetést népszerűsíti.
A helyi kártyatársaságok 16-jegyű kódokat használnak, amelyek kompatibilisek a nagy nemzetközi kártyacégek, így a MasterCard vagy a Visa rendszerével. A kombinációkban az első hat számjegy az országok szerinti megkülönböztetést szolgálja, míg a többi tíz tartalmazza a számlaszámot, a számlatípust – ez utóbbiakat a kibocsátó cég határozza meg.
Japánban a kártyakibocsátók most azonban arra hívják fel a figyelmet, hogy a bankkártyás fizetések növekedése hamarosan azt eredményezheti, hogy elfogynak a még rendelkezésre álló számkombinációk az újonnan kibocsátott kártyáknál.
A megoldást az jelentheti, ha a hetedik számjegytől egy továbbival egészítik ki a számsorozatokat, amelyek így 17-jegyűvé válnának. Ezzel kapcsolatban a kártyakibocsátó cégeknek még közösen megállapodásra kell jutniuk.
A japán kormány 2025-ig egyébként a jelenlegi szint duplájára, azaz közel 40 százalékra szeretné növelni a készpénzkímélő fizetések arányát, a végső cél pedig a 80 százalék elérése.
Az elektronikus fizetés népszerűségének növekedése ellenére a japán háztartások 84 százaléka egy tavalyi felmérés szerint még mindig készpénzt használ a kisebb értékű vásárlásoknál.
A készpénzkímélő fizetések aránya összességében a távol-keleti szigetországban még csupán 20 százalék körüli.
Ezzel jócskán elmaradnak a Kínában ezen a téren jellemző 66, illetve a dél-koreai 96 százaléktól. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Olyan kevés a gyerek, hogy csecsemőpelenka helyett felnőttpelenkát kezdett gyártani a cég
Az Oji Holdings, egy japán pelenkagyártó vállalat, stratégiai lépéseket tesz…
Tovább olvasom >Hogy mondják a cold brew-t japánul? – A nap képe
Mondják is, csinálják is – ez már csak a keleti…
Tovább olvasom >Bagoly kávéház – A nap videója
Méghozzá szó szerint baglyos! Szerte a világban számos vendéglátóhelyi koncepció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >