Az organikus gazdálkodást támogatja a REWE és a Naturland
A REWE Group a Naturlanddal indított közös kezdeményezésével kívánja segíteni a gazdákat a biogazdálkodásra való áttérésben, és bővíteni az üzleteiben kínált biogyümölcs- és biozöldség-kínálatot.
Sok vásárló keresi a növényvédőszerektől mentes és természetes ízű zöldséget és gyümölcsöt. A gazdák számára azonban a biogazdálkodásra való átállás az első években költséges, ráadásul az átállás időszakában nem címkézhetik termékeiket „bio” megjelöléssel.
A REWE és a Naturland ezt a folyamatot kívánja segíteni azzal, hogy a második átmeneti évben lévő gyümölcs- és zöldségtermesztő gazdaságok termékeit Wegbereiter (úttörők) néven forgalmazzák.
A gazdák az átállási költségeik egy részét ezen „úttörő” termékek értékesítéséből származó többletbevételből tudják majd finanszírozni.
A bajorországi REWE áruházakban már meg is jelentek az első Wegbereiter termékek az abensbergi Kügel spárgafarmról, ahol már folyamatban van a biogazdálkodásra való áttérés.
Naturland
A Naturland a gazdaságoknak az átállás idején tanácsadást kínál, és a gazdák egyéni kérdéseire és felvetéseire is választ ad. Ezen kívül a Naturland biztosítja az előírásoknak való megfelelést az első naptól kezdve.
„Ha mi, mint társadalom fenntarthatóan hozzá akarunk járulni az ökológiai átalakuláshoz, támogatnunk kell az átállásra hajlandó gazdaságokat a gazdaságilag nehéz időszakban” – mondta Stephan Weist, a REWE zöldség-gyümölcs és virág beszerzési vezetője. „A Naturlanddal közös Wegbereiter programunk egyszerű, innovatív és hasznos gyorsítóprogram, amely támogatja az ökológiai gazdálkodásra való átállást, ugyanakkor biztonságot és átlátható hozzáadott értéket nyújt a fogyasztóknak.”
Kapcsolódó cikkeink
Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA
Belép a román piacra a REWE drogériahálózata, a BIPA –…
Tovább olvasom >40%-kal nőtt a zöldség-gyümölcs forgalom a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 10 hónapban több mint 155 ezer megrendelés teljesítése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >