Az organikus gazdálkodást támogatja a REWE és a Naturland
A REWE Group a Naturlanddal indított közös kezdeményezésével kívánja segíteni a gazdákat a biogazdálkodásra való áttérésben, és bővíteni az üzleteiben kínált biogyümölcs- és biozöldség-kínálatot.
Sok vásárló keresi a növényvédőszerektől mentes és természetes ízű zöldséget és gyümölcsöt. A gazdák számára azonban a biogazdálkodásra való átállás az első években költséges, ráadásul az átállás időszakában nem címkézhetik termékeiket „bio” megjelöléssel.
A REWE és a Naturland ezt a folyamatot kívánja segíteni azzal, hogy a második átmeneti évben lévő gyümölcs- és zöldségtermesztő gazdaságok termékeit Wegbereiter (úttörők) néven forgalmazzák.
A gazdák az átállási költségeik egy részét ezen „úttörő” termékek értékesítéséből származó többletbevételből tudják majd finanszírozni.
A bajorországi REWE áruházakban már meg is jelentek az első Wegbereiter termékek az abensbergi Kügel spárgafarmról, ahol már folyamatban van a biogazdálkodásra való áttérés.
Naturland
A Naturland a gazdaságoknak az átállás idején tanácsadást kínál, és a gazdák egyéni kérdéseire és felvetéseire is választ ad. Ezen kívül a Naturland biztosítja az előírásoknak való megfelelést az első naptól kezdve.
„Ha mi, mint társadalom fenntarthatóan hozzá akarunk járulni az ökológiai átalakuláshoz, támogatnunk kell az átállásra hajlandó gazdaságokat a gazdaságilag nehéz időszakban” – mondta Stephan Weist, a REWE zöldség-gyümölcs és virág beszerzési vezetője. „A Naturlanddal közös Wegbereiter programunk egyszerű, innovatív és hasznos gyorsítóprogram, amely támogatja az ökológiai gazdálkodásra való átállást, ugyanakkor biztonságot és átlátható hozzáadott értéket nyújt a fogyasztóknak.”
Kapcsolódó cikkeink
DélKerTÉSZ: Rekordmennyiségű magyar zöldség került a boltláncokba
Rekordmennyiségű magyar zöldséget juttatott el a belföldi áruházláncokba a DélKerTÉSZ…
Tovább olvasom >Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert…
Tovább olvasom >Állatmentes sajtot kínál a REWE Németországban
A Formo start-up Frischhain néven kapható sajtalternatívája nem csak finom,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >