Az online újabb fellendülését várja a Forrester
A Forrester az online kiskereskedelmi kiadásoknak a legnagyobb európai országokban való jelentős növekedésére számít az elkövetkező években: az amerikai kutatócég évente átlagosan 9,2%-os növekedést vár.
A Forrester ezt öt, együttesen a nyugat-európai bruttó hazai termék (GDP) 70%-át adó ország (Németország, az Egyesült Királyság, Franciaország, Olaszország és Spanyolország) online kiskereskedelmi előrejelzéseiről szóló, nemrégiben közzétett jelentésében hozta nyilvánosságra.
A kutatócég megjegyzi, hogy az online és az offline kiskereskedelmi kiadásokat egyaránt nagyban befolyásolta az elmúlt években a pandémia, a globális ellátási lánc problémák, az infláció és a gazdaság gyengélkedése.
Ismét növekszik az online kiskereskedelem
Az online kiskereskedelmi forgalom a 2020-as és 2021-es rendkívül erős növekedés után 2022-ben negatív növekedést tapasztalt. A kiadások 2023-ban ismét emelkedtek, de nem a korábban látott mértékben – olvasható a Forrester blogbejegyzésében.
„Bár az online kiskereskedelmi forgalom növekedése 2023-ban visszatért a pozitív tartományba, jóval elmaradt a 2014 és 2019 közötti, a járvány előtti évek átlagos növekedésétől”.
Pandémia előtti szintek
A Forrester várakozásai szerint az online kiskereskedelmi forgalom növekedése 2024-ben és azt követően „visszaáll a járvány előtti szintre”. A kutatócég előrejelzése szerint az európai top 5 ország online kiskereskedelmi forgalma a 2023-as 372 milliárd euróról 2028-ra 579 milliárd euróra nő, ami ötéves, nem kevesebb mint 9,2%-os éves növekedési ütemet jelent.
A vizsgált öt országban az online kiskereskedelmi kiadások várható növekedése elérheti összesen a 207 millió eurót, azaz 56%-ot a következő öt évben. A Forrester előrejelzései szerint az online kereskedelem újbóli fellendülésnek indult. Az előrejelzés egybecseng a GlobalData előrejelzésével, amely 2027-ig 9%-os növekedést vár az európai e-kereskedelemben.
Online kiskereskedelmi penetráció
A kutatócég szerint az évek óta tartó folyamatos növekedés után 2022-ben az online kiskereskedelmi penetráció csökkent, 2023-ban pedig stagnálásnak lehetünk szemtanúi. A kutatócég várakozásai szerint az említett öt ország együttes online kiskereskedelmi penetrációja a 2023-as 16%-tól 2028-ra 22%-ra emelkedik, és ebből a legjelentősebb arányt az Egyesült Királyság képviseli.
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >