Az online kiskereskedelmi értékesítés aránya 15 százalékra nőtt a régióban
Az online értékesítés aránya a kiskereskedelemben 15 százalékra nőtt Közép- és Kelet-Európában, ami 9 százalékpontos növekedés az öt évvel korábbihoz képest – tájékoztatta a CBRE kereskedelmi ingatlanokkal és befektetésekkel foglalkozó csoport csütörtökön az MTI-t.
A közleményben jelezték, hogy előrejelzésük szerint négy év múlva eléri a 20 százalékot az online értékesítés aránya a térségben. A régió országai közül az e-kereskedelem leglassabb növekedési ütemét 10 százalékkal Magyarországon regisztrálták, az előrejelzés szerint 2026-ra 13 százalékot ér el a bővülés üteme.
Csehországban és Lengyelországban a legmagasabb az e-kereskedelem aránya; a társaság előrejelzése szerint 2026-ra ez az arány Csehországban elérheti a 24 százalékot, Lengyelországban pedig a 23 százalékot. Rámutattak: az online vásárolt áruk legnépszerűbb kategóriái közé tartoznak az elektronikai cikkek 14 százalékos piaci részesedéssel, valamint a ruházatok és lábbelik az összes vásárlás 10 százalékával.
Az online és offline vásárlás közötti határvonal egyre inkább elmosódik, a kiskereskedelemben megfigyelhető egy új trend, az úgynevezett „omnichannel”, amelynek során a különböző értékesítési csatornák ötvöződnek – hívták fel a figyelmet. Az új trendnek megfelelően az online kiskereskedelmi csatornák növekedése együtt jár a hagyományos üzletek számának növekedésével. A CBRE előrejelzései szerint 2026-ra ez a piaci szektor 10 százalékos növekedést érhet el.
A különböző csatornák, valamint az értékesítési és visszaküldési módszerek kombinálásával a kereskedők piaci előnyre tehetnek szert, kényelmesebb vásárlást biztosíthatnak, illetve a raktárterületüket is hatékonyabban használhatják ki – jegyezte meg az omnichannel témakörében Joanna Sinkiewicz, a CBRE ipari és logisztikai területének kelet-közép-európai vezetője a cég közleményében.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,6, az előző havit 1,2 százalékkal haladta meg
Októberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 4,0,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >