Az online kereskedőknek is fontos az üzlethelyiség

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 29. 13:29

Az online értékesítés növekedése ellenére az üzletekben történő személyes vásárlás továbbra is lényeges része a kiskereskedelemnek – derül ki a vezető globális ingatlan-tanácsadó, a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb jelentéséből.

A CBRE 15 ország 320 kereskedőjét kérdezte a nemzetközi e-kereskedelem lehetőségeiről, a szektor növekedési potenciáljáról, és a többcsatornás értékesítés fontosságáról. A kutatás megállapította, hogy a nemzetközi terjeszkedést megcélzó kereskedők számára ugyan minimum-követelmény az online platform, de a „fizikai” üzlethelyiség megléte továbbra is lényeges – főleg, a kizárólag interneten folyó kereskedelem esetében az ellátási láncban okozta problémák miatt.

Az online platform mára alapvető szolgáltatássá vált: a kereskedők többsége (82%) legalább kereshető online katalógussal rendelkezik. Az Egyesült Királyság vásárlói több mint 5 milliárd fontot költöttek 2011 márciusában online, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az előző hónappal összehasonlítva az internetes eladások 5 százalékkal növekedtek: egy vásárló 82 fontért vásárolt.

Az internet globális elérhetősége miatt az online katalógusok böngészése kis különbséggel, de azonos szinten áll a különböző országokban: az ausztrálok 75 százaléka, a britek 90 százaléka keresgél terméket az interneten. Mindazonáltal, a vásárlók csupán a kereskedők negyedétől (26%) tudnak online vásárolni és házhoz rendelni, legtöbben (44%) az Egyesült Királyságban működnek így, aztán Németország (41%), az USA (39%), Franciaország (38%) és Spanyolország (37%) következik.

„Az üzlethelyiség fizikai megléte egyszerűbbé teszi a kereskedőknek, hogy online platformot is működtessenek. Az üzlet nemcsak egy hely, ahol meg lehet nézni és venni a terméket, de arra is alkalmas, hogy a vevők felvegyék azt az árut, amit korábban a neten rendeltek. Míg azonban az üzlethelyiséggel rendelkező kereskedők nagyobb valószínűséggel rendelkeznek online tranzakciós képességgel is, néhányan, mint például a Top Shop az Egyesült Államokban vagy a Next Németországban kizárólag az interneten kezdett el kereskedni, illetve a J.Crew azt jelentette be, hogy a brit piacon ebben az évben kizárólag online formában jelenik meg.” – nyilatkozta Peter Gold, a CBRE európai határokon átnyúló kereskedelemért felelős vezetője.

„Nem kétséges, hogy az e-kereskedelem fontos eladási csatorna a kiskereskedők számára, mert jelentősen növeli a vásárlók márkaismeretét és a számukra elérhető termékek kínálatát, ugyanakkor a kiskereskedők még mindig bizonytalanok, hogy vajon az internet növekvő piacot jelent-e számukra, vagy csak annyit, hogy az egyik eladási csatorna elveszi a másik csatornától a forgalmat. Az online vásárolt termékek hatékony elosztása továbbra is kulcsfontosságú probléma, így még nem tudni, hogy az e-kereskedelem milyen mértékben fogja megváltoztatni a kiskereskedelem alapjait.”

A kifutott termékek (outlet) kereskedői közül működtetnek a legtöbben (43%) házhoz szállítást weboldalukon, főleg alacsony áraik és online kedvezményeik miatt. A középkategóriás divatcikkek kereskedői (26%) és a luxus/üzleti szegmens képviselői (32%) közül sokan kínálnak házhoz szállítást, habár ezek az arányok meglehetősen alacsonyak és azt sugallják, hogy még jelentős növekedési potenciál rejlik az online divat kereskedelemben. A háztartási termékek kereskedői esetében a házhoz szállítás aránya 18 százalék, a kávézók/éttermek/szupermarketek szegmensében pedig csupán 9 százalék. Az egyetlen kivétel Nagy-Britannia, ahol a vezető szupermarket láncok többsége online is kereskedik és házhoz szállítást is vállal – írja a tozsdeforum.hu.

Kapcsolódó cikkeink