Az online értékesítések: inkább a vásárlások gyakoriságától függ a piac bővülése
Az internetes vásárlási gyakoriság növelése már fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása, rövid távon ugyanis nem várható új, érdemi vásárlóerővel rendelkező rétegek tömeges megjelenése a szektorban – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint az összesített online kiskereskedelmi forgalom csaknem 20 százalékkal, mintegy 25 milliárd forinttal haladta meg az idei első fél évben a tavalyi azonos időszak eredményét, a csaknem 14 millió rendelés 154 milliárd forintos forgalmat eredményezett.
A magyar piacon 2015-ben átlagosan évi 9,7 online vásárlás jutott egy aktív vásárlóra, 2016-ban 10,5 volt az átlag, az idén viszont már az egy vásárlóra jutó éves online rendelések száma elérte a 10,9-et, és a mostani ütemet alapul véve az év végére 11,2 alkalomra nőhet az átlagos éves rendelések száma.
A legkeresettebb és legnépszerűbb termékek továbbra is a könyvek, játékok, ruházati cikkek, műszaki- és számítástechnikai eszközök, így általában ezek értékesítésére szakosodik a legtöbb e-kereskedő. Nagyot ugrott az idén az élelmiszerek, háztartási- és drogéria cikkek, valamint a baba-mama termékek iránti online kereslet is – közölték.
A kisebb, kevésbé tőkeerős e-kereskedők jellemzően a szakosodást választják, a nagyobb, piacvezető szereplők pedig inkább a választék folyamatos bővítésében látják a növekedés útját. Ez utóbbi azonban több, korábban nem jelentkező kihívással is jár a közlemény szerint. A nagy termékkínálat azt is eredményezheti, hogy a vásárlók „elvesznek” a virtuális sorok és polcok között, a kereskedő nehezebben tudja tervezni a kampányait, miközben a készletezés, raktározás is komplexebb folyamattá válhat.
A vevőknél a kereskedők közötti választás egyedüli szempontja sokáig csak a kiszemelt termék ára volt. A vásárlási gyakoriság és tudatosság növekedésével azonban az árközpontú megközelítés kiegészült további szempontokkal, a többi között a vásárláshoz kapcsolódó szolgáltatások minőségével, a termékpaletta méretével, az átvételi és kiszállítási, valamint a választható fizetési lehetőségekkel.
Igazán kitűnni olyan technikákkal lehet, amelyek révén a vásárlók meg tudják különböztetni a kereskedőket egymástól, például személyre szabott ajánlatokkal – hívta fel a figyelmet a GKI Digital és az Árukereső.hu. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >Már a hazai vállalatok nagy része használja az AI-t
A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnere körében készített…
Tovább olvasom >A fogyasztók többsége szerint az AI növeli majd a pénzügyi csalások előfordulásának kockázatát
A pénzügyi visszaélések megelőzésére megoldásokat kínáló Abrigo új felmérése szerint…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: valamivel több, mint évi 6 ezer forintért kötöttek biztosítást a mikromobilitási eszközökre
A mikromobilitási eszközökre szóló kötelező biztosítás bevezetése óta a K&H-nál…
Tovább olvasom >Több fizikai munkát végző szakember érhető el a munkaerőpiacon
A fizikai munkát végzők munkaerőpiaci lehetőségeit tekintve az elmúlt években…
Tovább olvasom >Bio vagy nem bio? ‒ Ne féljünk kérdezni!
Az Unió és a magyar kormány közös törekvése, hogy minél…
Tovább olvasom >