Az online értékesítések: inkább a vásárlások gyakoriságától függ a piac bővülése
Az internetes vásárlási gyakoriság növelése már fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása, rövid távon ugyanis nem várható új, érdemi vásárlóerővel rendelkező rétegek tömeges megjelenése a szektorban – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint az összesített online kiskereskedelmi forgalom csaknem 20 százalékkal, mintegy 25 milliárd forinttal haladta meg az idei első fél évben a tavalyi azonos időszak eredményét, a csaknem 14 millió rendelés 154 milliárd forintos forgalmat eredményezett.
A magyar piacon 2015-ben átlagosan évi 9,7 online vásárlás jutott egy aktív vásárlóra, 2016-ban 10,5 volt az átlag, az idén viszont már az egy vásárlóra jutó éves online rendelések száma elérte a 10,9-et, és a mostani ütemet alapul véve az év végére 11,2 alkalomra nőhet az átlagos éves rendelések száma.
A legkeresettebb és legnépszerűbb termékek továbbra is a könyvek, játékok, ruházati cikkek, műszaki- és számítástechnikai eszközök, így általában ezek értékesítésére szakosodik a legtöbb e-kereskedő. Nagyot ugrott az idén az élelmiszerek, háztartási- és drogéria cikkek, valamint a baba-mama termékek iránti online kereslet is – közölték.
A kisebb, kevésbé tőkeerős e-kereskedők jellemzően a szakosodást választják, a nagyobb, piacvezető szereplők pedig inkább a választék folyamatos bővítésében látják a növekedés útját. Ez utóbbi azonban több, korábban nem jelentkező kihívással is jár a közlemény szerint. A nagy termékkínálat azt is eredményezheti, hogy a vásárlók „elvesznek” a virtuális sorok és polcok között, a kereskedő nehezebben tudja tervezni a kampányait, miközben a készletezés, raktározás is komplexebb folyamattá válhat.
A vevőknél a kereskedők közötti választás egyedüli szempontja sokáig csak a kiszemelt termék ára volt. A vásárlási gyakoriság és tudatosság növekedésével azonban az árközpontú megközelítés kiegészült további szempontokkal, a többi között a vásárláshoz kapcsolódó szolgáltatások minőségével, a termékpaletta méretével, az átvételi és kiszállítási, valamint a választható fizetési lehetőségekkel.
Igazán kitűnni olyan technikákkal lehet, amelyek révén a vásárlók meg tudják különböztetni a kereskedőket egymástól, például személyre szabott ajánlatokkal – hívta fel a figyelmet a GKI Digital és az Árukereső.hu. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos bevételkiesést szenvedhet el a dán élelmiszer-kereskedelem a súlycsökkentő szerek miatt
Akár 1,2 milliárd dán korona (130 millió euró) forgalomkieséssel is…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >Tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedelemből mikrobiológiai szennyeződés miatt
Franciaországból származó pasztőrözött tehén- és kecskesajtokat hívtak vissza a kereskedők…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >