Az online árfigyelő rendszernek is köszönhető az élelmiszer-infláció mérséklése
A célzott kormányzati intézkedések és a jegybank lépései mellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) aktív beavatkozásainak, így az online árfigyelő rendszernek is köszönhető az élelmiszer-infláció mérséklése – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteki adatai alapján a 2022. decemberi 44,8 százalékos csúcshoz képest alig 14 hónap alatt kevesebb mint a huszadára zuhant az élelmiszerárak emelkedése – mutattak rá.
Hangsúlyozták, hogy az online árfigyelő az idén is folyamatosan elérhető, a GVH által működtetett rendszer továbbra is biztosítja az árak összehasonlíthatóságát és hozzájárul azok kordában tartásához.
Az árfigyelőben a 2023. július 1-jei indulása óta megfigyelt 62 termékkategória döntő többségében csökkentek az átlagárak, egyes termékeknél 20-30-40 százalékkal – hívta fel a figyelmet a GVH.
Emlékeztettek, hogy az árfigyelő 2024. január 13-tól újabb 16 termékkategóriával bővült, és bekerültek a rendszerbe a laktóz-, tejfehérje- és gluténmentes termékek. Így már 78 termékkategóriában – ami napi szinten csaknem 2000 különböző élelmiszerterméket jelent – hasonlíthatják össze a boltokra szűkített árakat a vásárlók.
Hozzátették, hogy a GVH és a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) együttműködésével létrehozott, az IdomSoft Zrt. által fejlesztett online árfigyelőt a marketing szakma is elismeri: az oldal Minőségi-díjat kapott a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett „Az Év Honlapja” pályázaton.
Kapcsolódó cikkeink
Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >KSH: a bruttó átlagkereset 708 300 forint volt, 9,8 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit
2025 áprilisában a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 708…
Tovább olvasom >Jelentősen drágább a cseresznye idén
A KSH adatai szerint Magyarországon az elmúlt tíz évben 8,6…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >