Az online árfigyelő rendszernek is köszönhető az élelmiszer-infláció mérséklése
A célzott kormányzati intézkedések és a jegybank lépései mellett a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) aktív beavatkozásainak, így az online árfigyelő rendszernek is köszönhető az élelmiszer-infláció mérséklése – közölte a GVH pénteken az MTI-vel.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteki adatai alapján a 2022. decemberi 44,8 százalékos csúcshoz képest alig 14 hónap alatt kevesebb mint a huszadára zuhant az élelmiszerárak emelkedése – mutattak rá.
Hangsúlyozták, hogy az online árfigyelő az idén is folyamatosan elérhető, a GVH által működtetett rendszer továbbra is biztosítja az árak összehasonlíthatóságát és hozzájárul azok kordában tartásához.
Az árfigyelőben a 2023. július 1-jei indulása óta megfigyelt 62 termékkategória döntő többségében csökkentek az átlagárak, egyes termékeknél 20-30-40 százalékkal – hívta fel a figyelmet a GVH.
Emlékeztettek, hogy az árfigyelő 2024. január 13-tól újabb 16 termékkategóriával bővült, és bekerültek a rendszerbe a laktóz-, tejfehérje- és gluténmentes termékek. Így már 78 termékkategóriában – ami napi szinten csaknem 2000 különböző élelmiszerterméket jelent – hasonlíthatják össze a boltokra szűkített árakat a vásárlók.
Hozzátették, hogy a GVH és a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) együttműködésével létrehozott, az IdomSoft Zrt. által fejlesztett online árfigyelőt a marketing szakma is elismeri: az oldal Minőségi-díjat kapott a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett „Az Év Honlapja” pályázaton.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >Dráguló karácsonyi menü és ajándékok Szlovákiában: mit várhatnak idén az ünnepi időszakban?
A Szlovák Statisztikai Hivatal friss adatai szerint az idei karácsonyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >