Az önkiszolgáló pénztárak váltak a bolti lopás célpontjává
A Scanwatch tanulmánya szerint az önkiszolgáló pénztárak olyan bolti tolvajoknak vált célpontjává, akik korábban ilyesmit nem követtek el.
A Scanwatch szerint a brit kiskereskedők az idei év második felében a lopások 18%-os növekedéséről számoltak be, míg az amerikai Kereskedelmi Szövetség adatai szerint a bolti lopások száma 26,5%-kal emelkedett.
Tízből kilenc bolti lopás az önkiszolgáló pénztárakra irányult. A legnépszerűbb lopott tárgyak között az alkohol és más prémium termékek szerepeltek, de a bolti tolvajok figyelmét alapvető árucikkek, például kenyér, tej és sajt sem kerülte el.
„Ez egyértelműen új tendencia, és a fogyasztási cikkek áremelkedésének közvetlen következménye” – mondta Saulius Kaukenas, a Scanwatch vezérigazgatója.”Az iparág a szervezett lopások miatt már hozzászokott a 2%-os csökkenéshez. Ez az arány adott. 2022-ben ugyanakkor a kiskereskedők a „véletlen”, korábban ilyen incidensbe nem keveredett, illetve nem komoly elkövetői szándékú vásárlók által első alkalommal elkövetett bolti lopások számának növekedését tapasztalták.”
A lopásokról szóló tanulmányok a személyzet nélküli pénztárakból történő bolti lopások növekedését figyelték meg.
Amerikai kereskedők és a Leicesteri Egyetem egy 2016-os közös tanulmánya szerint a lopásból származó veszteségek az önkiszolgáló kasszákkal felszerelt helyszíneken 4%-os arányt mutatnak, ami közel kétszerese az iparági átlagnak.
„Az önkiszolgáló pénztárak kiskereskedelmi biztonsági szempontból gyakran a leggyengébb láncszemet jelentik” – állítja Kaukenas. „Egy jelentős pszichológiai tényező is szerepet játszik ebben: a hús-vér pénztárost becsapni egyfajta stigmával jár”.
2022-ben a kiskereskedők a tévesen beolvasott tételek jelentős növekedését is regisztrálták – így például azt, hogy a csomagolásmentes árucikkek, például az avokádó hagymává alakul, vagy olyan szándékos incidenseket, amikor nem kerül a bevásárlókocsiban lévő összes tétel scannelésre, vagy a termékek vonalkódjait felcserélik.
Egy nemrégiben végzett amerikai vásárlói felmérésben 20% ismerte el, hogy szándékosan csalt az önkiszolgáló kasszánál.
„A jelenség elsődleges oka az, hogy a legtöbb önkiszolgáló rendszerből egyszerűen hiányoznak a megfelelő biztonsági intézkedések” – tette hozzá a Scanwatch vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával küzd a Co-op a lopások miatti veszteség ellen
A Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >