Az önkiszolgáló pénztárak váltak a bolti lopás célpontjává
A Scanwatch tanulmánya szerint az önkiszolgáló pénztárak olyan bolti tolvajoknak vált célpontjává, akik korábban ilyesmit nem követtek el.
A Scanwatch szerint a brit kiskereskedők az idei év második felében a lopások 18%-os növekedéséről számoltak be, míg az amerikai Kereskedelmi Szövetség adatai szerint a bolti lopások száma 26,5%-kal emelkedett.
Tízből kilenc bolti lopás az önkiszolgáló pénztárakra irányult. A legnépszerűbb lopott tárgyak között az alkohol és más prémium termékek szerepeltek, de a bolti tolvajok figyelmét alapvető árucikkek, például kenyér, tej és sajt sem kerülte el.
„Ez egyértelműen új tendencia, és a fogyasztási cikkek áremelkedésének közvetlen következménye” – mondta Saulius Kaukenas, a Scanwatch vezérigazgatója.”Az iparág a szervezett lopások miatt már hozzászokott a 2%-os csökkenéshez. Ez az arány adott. 2022-ben ugyanakkor a kiskereskedők a „véletlen”, korábban ilyen incidensbe nem keveredett, illetve nem komoly elkövetői szándékú vásárlók által első alkalommal elkövetett bolti lopások számának növekedését tapasztalták.”
A lopásokról szóló tanulmányok a személyzet nélküli pénztárakból történő bolti lopások növekedését figyelték meg.
Amerikai kereskedők és a Leicesteri Egyetem egy 2016-os közös tanulmánya szerint a lopásból származó veszteségek az önkiszolgáló kasszákkal felszerelt helyszíneken 4%-os arányt mutatnak, ami közel kétszerese az iparági átlagnak.
„Az önkiszolgáló pénztárak kiskereskedelmi biztonsági szempontból gyakran a leggyengébb láncszemet jelentik” – állítja Kaukenas. „Egy jelentős pszichológiai tényező is szerepet játszik ebben: a hús-vér pénztárost becsapni egyfajta stigmával jár”.
2022-ben a kiskereskedők a tévesen beolvasott tételek jelentős növekedését is regisztrálták – így például azt, hogy a csomagolásmentes árucikkek, például az avokádó hagymává alakul, vagy olyan szándékos incidenseket, amikor nem kerül a bevásárlókocsiban lévő összes tétel scannelésre, vagy a termékek vonalkódjait felcserélik.
Egy nemrégiben végzett amerikai vásárlói felmérésben 20% ismerte el, hogy szándékosan csalt az önkiszolgáló kasszánál.
„A jelenség elsődleges oka az, hogy a legtöbb önkiszolgáló rendszerből egyszerűen hiányoznak a megfelelő biztonsági intézkedések” – tette hozzá a Scanwatch vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával lépne fel a bolti lopások ellen a Trigo
Új, mesterséges intelligencián és számítógépes látáson alapuló megoldással venné fel…
Tovább olvasom >Egyedi hangot keres a Lidl skóciai önkiszolgáló pénztáraihoz
A Lidl közel 3 millió fontot fordít arra, hogy önkiszolgáló…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Digitális korszakváltás a Rossmann-nál – újabb 30 digital signage eszközt helyez ki a drogéria
A Rossmann Magyarország újabb mérföldkőhöz érkezett digitális fejlesztései terén: július…
Tovább olvasom >Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >Leköszön posztjáról Istenesné Solti Andrea, a Shell Hungary igazgatóságának elnöke
A Shell Hungary zRt. bejelenti, hogy Istenesné Solti Andrea, a…
Tovább olvasom >