Az olcsóbb ajándékcsomagok felé mozdult a kereslet
A testápolókat és kozmetikumokat tartalmazó karácsonyi ajándékcsomagok bolti forgalma 3 milliárd forint körül alakult a tavalyi és tavalyelőtti szezonban. A legutóbbi ünnepi időszakban értéket tekintve 2 százalékkal csökkentek az eladások, míg a mennyiség 1 százalékkal emelkedett, az előző évi november–decemberhez viszonyítva.
Tavaly ez a piac a legolcsóbb, 1000 forintnál alacsonyabb áron kínált termékek felé mozdult el. Piaci részesedésük 24 százalékról 30-ra emelkedett, mennyiséget tekintve, éves összehasonlításban. Szintén nőtt, 4-ről 5 százalékra a 2000–2499 forintos szegmens piacrésze.
Kisebb lett viszont a három további szegmens mutatója (1000–1499 forint, 1500–1999, továbbá 2500 forint felett).
A karácsonyi csomagokba dezodorból kerül a legtöbb, aztán a korábbi években vezető tusfürdő következik, kéz- és testápoló krém, szappan, majd sampon.
Értéket tekintve tusfürdőé a legnagyobb részarány, a szappan pedig harmadik.
Ami a trendeket illeti: ha a mennyiséget nézzük, akkor a csomagokba 19 százalékkal több kéz- és testápoló krém, 8 százalékkal több dezodor, 3-mal több sampon és 2-vel több tusfürdő került. Csökkenést a fontosabb kategóriák között szappanból regisztráltunk, 5 százalékkal.
Decemberben adják el az ajándékcsomagok 80 százalékát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >