Az OECD-országokban gyorsult a fogyasztói áremelkedés
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban 1,5 százalékra gyorsult a fogyasztói árnövekedés januárban éves szinten a decemberi 1,2 százalékról.
Januárban az energiaárak csökkenése 3,9 százalékra lassult a decemberi 6,5 százalékról, míg az élelmiszerárak emelkedése 3,1 százalékra mérséklődött az előző havi 3,2 százalékról.
Az OECD-tagországokban az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt januári infláció 1,7 százalék volt a decemberi 1,6 százalék után.
Az OECD honlapján olvasható adatok szerint a 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 2,2 százalék volt a januári fogyasztói áremelkedés a decemberi 2 százalékot követően.
Az euróövezetben 0,9 százalékos inflációt mértek januárban az előző havi 0,3 százalékos defláció után. Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt januári infláció 1,4 százalék volt a decemberi 0,2 százalék után.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden azt közölte nem végleges adatként, hogy februárban 0,9 százalék volt az éves szintű euróövezeti fogyasztói áremelkedés, az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt februári infláció pedig 1,1 százalék. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >Az OECD-ben lassult az élelmiszerinfláció januárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban januárban…
Tovább olvasom >Az OECD-ben az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban decemberben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >