Az OECD-országokban gyorsult a fogyasztói árak emelkedése
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban 3,8 százalékra gyorsult a fogyasztói árak növekedése májusban éves szinten az áprilisi 3,3 százalékról. Márciusban még 2,4 százalék volt a mutató.
Májusban az energiaárak 2008 szeptembere óta legnagyobb ütemben, 18,6 százalékkal emelkedtek az áprilisi 16,3 százalékos növekedést követően az egy évvel korábbihoz képest.
Májusban az élelmiszerárak emelkedése ugyanakkor 1,4 százalékra lassult az áprilisi éves szintű 1,6 százalékról.
Az OECD-tagországokban az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt májusi infláció 2,9 százalékra gyorsult, 2002 augusztusa óta legmagasabb szintre nőtt az áprilisi 2,4 százalékról.
Az OECD honlapján olvasható adatok szerint a 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 4,3 százalék volt a májusi fogyasztóiár-emelkedés az áprilisi 3,8 százalékot követően.
Az euróövezetben 2 százalékos inflációt mértek májusban az áprilisi 1,6 százalék után. Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt májusi euróövezeti infláció 1 százalék volt az áprilisi 0,7 százalékot követően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat a múlt héten azt közölte nem végleges adatként, hogy júniusban 1,9 százalékra mérséklődött az éves szintű euróövezeti fogyasztói árindex és 0,9 százalékra az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt euróövezeti infláció. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >