Az OECD-országokban gyorsult a fogyasztói árak emelkedése
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban 3,8 százalékra gyorsult a fogyasztói árak növekedése májusban éves szinten az áprilisi 3,3 százalékról. Márciusban még 2,4 százalék volt a mutató.
Májusban az energiaárak 2008 szeptembere óta legnagyobb ütemben, 18,6 százalékkal emelkedtek az áprilisi 16,3 százalékos növekedést követően az egy évvel korábbihoz képest.
Májusban az élelmiszerárak emelkedése ugyanakkor 1,4 százalékra lassult az áprilisi éves szintű 1,6 százalékról.
Az OECD-tagországokban az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt májusi infláció 2,9 százalékra gyorsult, 2002 augusztusa óta legmagasabb szintre nőtt az áprilisi 2,4 százalékról.
Az OECD honlapján olvasható adatok szerint a 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 4,3 százalék volt a májusi fogyasztóiár-emelkedés az áprilisi 3,8 százalékot követően.
Az euróövezetben 2 százalékos inflációt mértek májusban az áprilisi 1,6 százalék után. Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt májusi euróövezeti infláció 1 százalék volt az áprilisi 0,7 százalékot követően.
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat a múlt héten azt közölte nem végleges adatként, hogy júniusban 1,9 százalékra mérséklődött az éves szintű euróövezeti fogyasztói árindex és 0,9 százalékra az élelmiszer- és energiaárak nélkül számolt euróövezeti infláció. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >