Az OECD országaiban 5,1 százalékra csökkent a munkanélküliég márciusban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) 37 tagállamában a munkanélküliség átlagosan 5,1 százalékra csökkent márciusban az egy hónappal korábbi 5,2 százalékról.
A mutató tizenegyedik hónapja csökken vagy stagnál. Egy éve márciusban a ráta 6,5 százalékon állt – közölte az OECD. Az idei márciusi munkanélküliség már a 2020. februári, a koronavírus-járvány kezdete előtti utolsó hónapban mért 5,3 százalék alatt van.
Az OECD-országokban februárhoz képest márciusban 579 ezerrel, 34 millió 605 ezerre csökkent a munkanélküliek száma, ami 900 ezerrel kevesebb a 2020 februári szintnél.
A nők körében a munkanélküliség 5,3 százalékra csökkent márciusban a februári 5,4 százalékról, a férfiak esetében a mutató 5,1 százalékról 5 százalékra javult. A fiatalok (15-24 év közöttiek) esetében a mutató 11,1 százalékról 10,9 százalékra, a 25 év felettiek körében pedig 4,5 százalékról 4,4 százalékra csökkent.
Az euróövezetben márciusban 6,8 százalékra mérséklődött a munkanélküliség az egy hónappal korábbi 6,9 százalékról, az Európai Unióban 6,3 százalékról 6,2 százalékra, az Egyesült Államokban 3,8 százalékról 3,6 százalékra, Japánban 2,7 százalékról 2,6 százalékra, Kanadában pedig 5,5 százalékról 5,3 százalékra csökkent. Nem végleges adatok szerint idén áprilisban a munkanélküliségi ráta 3,6 százalékon stabilizálódott az Egyesült Államokban, míg Kanadában enyhén tovább csökkent, 5,2 százalékra, ami a legalacsonyabb szint az összehasonlítható adatok 1976-os megjelenése óta.
Az OECD honlapjára szerdán felkerült adatok szerint Magyarországon márciusban 3,2 százalékos munkanélküliséget mértek a februári 3,7 százalék után. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban…
Tovább olvasom >4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >Az OECD-ben lassult az élelmiszerinfláció januárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban januárban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >