Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban átlagosan 5,7 százalék volt a fogyasztói árak éves növekedése ugyanúgy, mint januárban.
A párizsi székhelyű szervezet honlapjára felkerült adatok szerint februárban a 38 OECD-ország kétharmadában lassult az infláció, legnagyobb mértékben Lengyelországban és Svédországban, míg a legnagyobb gyorsulást Törökországban jegyezték fel.
Az OECD-ben éves összevetésben az energiaárak 0,5 százalékkal csökkentek februárban a januári nagyobb, 2,5 százalékos esés után. Az élelmiszerárak növekedése a januári 6,3 százalékról 5,3 százalékra lassult februárban.
Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció 6,4 százalék volt februárban a januári 6,6 százalék után. Az infláció a G7-országokban a januári 2,9 százalékkal megegyező volt februárban.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) a januári 2,8 százalékról 2,6 százalékra mérséklődött februárban, a maginfláció pedig 3,3 százalékról 3,1 százalékra változott.
Az OECD-ben tavaly átlagosan 6,9 százalékos inflációt mértek a 2022. évi 9,5 százalék után. A lassulásban döntő szerepe volt annak, hogy éves átlagban 0,9 százalékkal csökkent az energiaár a 2022. évi 29,6 százalékos növekedéssel szemben. Tavaly az élelmiszerek átlagos drágulása 10,5 százalék volt a 2022. évi 13,2 százalékot követően. Az OECD-ben az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció tavaly átlagosan 7 százalék volt az egy évvel korábbi 6,7 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
A reálkeresetek emelkedése kihat a fogyasztásra, ami a gazdaság élénkítése miatt fontos
A reálkeresetek emelkedése azt jelenti, hogy több pénz marad az…
Tovább olvasom >GKI: Tényleg sokat adóznak a magyarok?
A közbeszédben gyakran találkozunk a magas hazai adókulcsok kritikájával. Ha…
Tovább olvasom >Lassult az euróövezet gazdasági aktivitásának növekedése júliusban
A várt mérsékelt gyorsulás helyett lassult az euróövezet gazdasági aktivitásának…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >