Az OECD-ben stagnált az infláció februárban
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban februárban átlagosan 5,7 százalék volt a fogyasztói árak éves növekedése ugyanúgy, mint januárban.
A párizsi székhelyű szervezet honlapjára felkerült adatok szerint februárban a 38 OECD-ország kétharmadában lassult az infláció, legnagyobb mértékben Lengyelországban és Svédországban, míg a legnagyobb gyorsulást Törökországban jegyezték fel.
Az OECD-ben éves összevetésben az energiaárak 0,5 százalékkal csökkentek februárban a januári nagyobb, 2,5 százalékos esés után. Az élelmiszerárak növekedése a januári 6,3 százalékról 5,3 százalékra lassult februárban.
Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció 6,4 százalék volt februárban a januári 6,6 százalék után. Az infláció a G7-országokban a januári 2,9 százalékkal megegyező volt februárban.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) a januári 2,8 százalékról 2,6 százalékra mérséklődött februárban, a maginfláció pedig 3,3 százalékról 3,1 százalékra változott.
Az OECD-ben tavaly átlagosan 6,9 százalékos inflációt mértek a 2022. évi 9,5 százalék után. A lassulásban döntő szerepe volt annak, hogy éves átlagban 0,9 százalékkal csökkent az energiaár a 2022. évi 29,6 százalékos növekedéssel szemben. Tavaly az élelmiszerek átlagos drágulása 10,5 százalék volt a 2022. évi 13,2 százalékot követően. Az OECD-ben az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció tavaly átlagosan 7 százalék volt az egy évvel korábbi 6,7 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Az aszály miatt drasztikusan emelkedtek a zöldségárak , a tejtermékek drágulása is várható
A szélsőséges időjárás következtében az aszály jelentősen csökkentette a zöldségtermést,…
Tovább olvasom >Brexit-tanulmány: meredeken visszaesett az EU-val folytatott brit kereskedelem
Meredeken visszaesett az Európai Unió és Nagy-Britannia kétoldalú kereskedelmének értéke…
Tovább olvasom >2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >További cikkeink
TOP 50 marketing- és TOP 50 PR-vezető: nők az élen
Női topmenedzserek kerültek idén mindkét kommunikációs toplista, a marketingvezetőket és…
Tovább olvasom >Felértékelődő értékesítők: verseny indult a legjobbakért
A nehéz gazdasági helyzet miatti nyomás hatására felértékelődik az értékesítők…
Tovább olvasom >Zöld szív ‒ felgyorsítja fenntarthatósági munkáját az Alfa Csoport
Szeptember 21. a zéró energiakibocsátás világnapja, melynek elsődleges célja, hogy…
Tovább olvasom >