Az OECD-ben az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban decemberben átlagosan 6 százalékra gyorsult a fogyasztói árak éves növekedése a novemberi 5,8 százalékról, ezzel először jegyeztek fel növekedést három hónap csökkenés után.
A párizsi székhelyű szervezet honlapjára felkerült adatok szerint decemberben a 38 OECD-ország közül 14-ben gyorsult, háromban stagnált és 21 országban lassult a fogyasztói áremelkedés.
Az OECD-ben az energiaárak 2,3 százalékkal csökkentek decemberben éves szinten a novemberi 5 százalékos esés után. Az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben.
Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció 6,7 százalék volt decemberben a novemberi 6,8 százalék után.
Az infláció a G7-országokban a novemberi 3,1 százalék után 3,2 százalék volt decemberben.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) decemberben 2,4 százalékról 2,9 százalékra nőtt, a maginfláció pedig 3,6 százalékról 3,4 százalékra mérséklődött.
Az OECD-ben tavaly átlagosan 6,9 százalékos inflációt mértek a 2022. évi 9,5 százalék után. A lassulásban döntő szerepe volt annak, hogy éves átlagban 0,9 százalékkal csökkent az energiaár a 2022. évi 29,6 százalékos növekedéssel szemben. Tavaly az élelmiszerek átlagos drágulása 10,5 százalék volt a 2022. évi 13,2 százalékot követően. Az OECD-ben az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció tavaly átlagosan 7 százalék volt az egy évvel korábbi 6,7 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a jegybank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elsődleges célja az árstabilitás elérése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >