Az OECD-ben az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezethez (OECD) tartozó országokban decemberben átlagosan 6 százalékra gyorsult a fogyasztói árak éves növekedése a novemberi 5,8 százalékról, ezzel először jegyeztek fel növekedést három hónap csökkenés után.

Az infláció a G7-országokban a novemberi 3,1 százalék után 3,2 százalék volt decemberben
A párizsi székhelyű szervezet honlapjára felkerült adatok szerint decemberben a 38 OECD-ország közül 14-ben gyorsult, háromban stagnált és 21 országban lassult a fogyasztói áremelkedés.
Az OECD-ben az energiaárak 2,3 százalékkal csökkentek decemberben éves szinten a novemberi 5 százalékos esés után. Az élelmiszerárak növekedése a novemberi 7,1 százalékról 6,7 százalékra lassult decemberben.
Az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció 6,7 százalék volt decemberben a novemberi 6,8 százalék után.
Az infláció a G7-országokban a novemberi 3,1 százalék után 3,2 százalék volt decemberben.
Az eurózónában az uniós összehasonlítási célokra kalkulált harmonizált fogyasztói árindex (HICP) decemberben 2,4 százalékról 2,9 százalékra nőtt, a maginfláció pedig 3,6 százalékról 3,4 százalékra mérséklődött.
Az OECD-ben tavaly átlagosan 6,9 százalékos inflációt mértek a 2022. évi 9,5 százalék után. A lassulásban döntő szerepe volt annak, hogy éves átlagban 0,9 százalékkal csökkent az energiaár a 2022. évi 29,6 százalékos növekedéssel szemben. Tavaly az élelmiszerek átlagos drágulása 10,5 százalék volt a 2022. évi 13,2 százalékot követően. Az OECD-ben az élelmiszer- és energiaárak nélkül számított maginfláció tavaly átlagosan 7 százalék volt az egy évvel korábbi 6,7 százalék után.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték
Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >