Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
Lezárult a fenntarthatósági vállalkozói szemléletformálást célzó alprogram, amelyben 248 vállalkozás és 46 mentor vállalat vett részt; a tervek szerint a program folytatódik – mondta a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) országos vállalkozói mentorprogramjának szakmai vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/12/people-g0dbd6662b_1920-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Mezősi Balázs, hozzátette, az alprogram az országos vállalkozói mentorprogram részeként valósult meg, utóbbinak köszönhetően 3000 vállalkozás tudott fejlődni. Emlékeztetett, hogy az országos vállalkozói mentor program 2018-ban kezdődött, 2020 és 2022 között indultak el a mentorálási szolgáltatások: beszállítóvá válást, külpiacra jutást segítő szolgáltatás, valamint a pénzügyi és vállalkozóvá válást segítő mentorálás. Az idén érkeztek el oda, hogy fenntarthatósági szolgáltatást indítsanak, mert úgy vélték, egy 21. századi vállalkozás felkészítésében a fenntarthatóságnak kiemelt szerepe van.
Mezősi Balázs közölte, már nem kérdés, hogy a fenntarthatósággal foglalkozni kell
Ez egy közös feladat, amiben a vállalkozásoknak – a legkisebbeknek is – felelősséget kell vállalnia. A fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló alprogramban nyújtott szolgáltatások között említette az e-book-ként elérhető Fenntarthatósági Kézikönyvet, a mentor vállalatoknál tett céglátogatásokat, valamint, hogy fenntarthatósági akciótervet készítettek a cégek számára és a csoportos mentorálásokat. Mezősi Balázs arra is kitért, hogy tanúsítványt kaptak azok a cégek, akik aki elvégezték az ingyenes programot.
Szili Katalin, a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács (NFFT) alapítója és tiszteletbeli elnöke fontosnak nevezte az alprogramot
Kiemelte a kkv-k támogatásának szükségességét, hogy azok valóban versenyképesek tudjanak maradni. A fenntarthatóság fontosságáról elmondta: az idén július 28. volt a globális túllövés napja, ami azt jelenti, hogy július végére a világ már elfogyasztotta az erre az évre rendelkezésre álló erőforrás mennyiséget.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Itt a világ első környezetbarát teje
Egy kis tasmániai tejüzem, az Ashgrove, világszerte elsőként dobott piacra…
Tovább olvasom >1,5 milliárd fontot fordít a Lidl brit marhahústermelésre
Megerősíti fenntarthatósági vállalásait a Lidl azzal, hogy a következő 5…
Tovább olvasom >K&H: kevesebb figyelem jut a cégeknél a társadalmi felelősségre
Nagy- és kisvállalatoknál egyaránt csökkent a cégek társadalmi felelősség iránti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >