Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
Lezárult a fenntarthatósági vállalkozói szemléletformálást célzó alprogram, amelyben 248 vállalkozás és 46 mentor vállalat vett részt; a tervek szerint a program folytatódik – mondta a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) országos vállalkozói mentorprogramjának szakmai vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Mezősi Balázs, hozzátette, az alprogram az országos vállalkozói mentorprogram részeként valósult meg, utóbbinak köszönhetően 3000 vállalkozás tudott fejlődni. Emlékeztetett, hogy az országos vállalkozói mentor program 2018-ban kezdődött, 2020 és 2022 között indultak el a mentorálási szolgáltatások: beszállítóvá válást, külpiacra jutást segítő szolgáltatás, valamint a pénzügyi és vállalkozóvá válást segítő mentorálás. Az idén érkeztek el oda, hogy fenntarthatósági szolgáltatást indítsanak, mert úgy vélték, egy 21. századi vállalkozás felkészítésében a fenntarthatóságnak kiemelt szerepe van.
Mezősi Balázs közölte, már nem kérdés, hogy a fenntarthatósággal foglalkozni kell
Ez egy közös feladat, amiben a vállalkozásoknak – a legkisebbeknek is – felelősséget kell vállalnia. A fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló alprogramban nyújtott szolgáltatások között említette az e-book-ként elérhető Fenntarthatósági Kézikönyvet, a mentor vállalatoknál tett céglátogatásokat, valamint, hogy fenntarthatósági akciótervet készítettek a cégek számára és a csoportos mentorálásokat. Mezősi Balázs arra is kitért, hogy tanúsítványt kaptak azok a cégek, akik aki elvégezték az ingyenes programot.
Szili Katalin, a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács (NFFT) alapítója és tiszteletbeli elnöke fontosnak nevezte az alprogramot
Kiemelte a kkv-k támogatásának szükségességét, hogy azok valóban versenyképesek tudjanak maradni. A fenntarthatóság fontosságáról elmondta: az idén július 28. volt a globális túllövés napja, ami azt jelenti, hogy július végére a világ már elfogyasztotta az erre az évre rendelkezésre álló erőforrás mennyiséget.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mesterséges intelligenciával küzd a brit Co-op 40 millió fontnyi vesztesége ellen
A brit Co-op szupermarketlánc mesterséges intelligenciát (AI) alkalmaz a tolvajok…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >Elmarad a Kroger és az Albertsons egyesülése
Az Albertsons bejelentette, hogy felbontja a Krogerrel kötött, 25 milliárd…
Tovább olvasom >