Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
Lezárult a fenntarthatósági vállalkozói szemléletformálást célzó alprogram, amelyben 248 vállalkozás és 46 mentor vállalat vett részt; a tervek szerint a program folytatódik – mondta a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) országos vállalkozói mentorprogramjának szakmai vezetője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

(Fotó: Pixabay)
Mezősi Balázs, hozzátette, az alprogram az országos vállalkozói mentorprogram részeként valósult meg, utóbbinak köszönhetően 3000 vállalkozás tudott fejlődni. Emlékeztetett, hogy az országos vállalkozói mentor program 2018-ban kezdődött, 2020 és 2022 között indultak el a mentorálási szolgáltatások: beszállítóvá válást, külpiacra jutást segítő szolgáltatás, valamint a pénzügyi és vállalkozóvá válást segítő mentorálás. Az idén érkeztek el oda, hogy fenntarthatósági szolgáltatást indítsanak, mert úgy vélték, egy 21. századi vállalkozás felkészítésében a fenntarthatóságnak kiemelt szerepe van.
Mezősi Balázs közölte, már nem kérdés, hogy a fenntarthatósággal foglalkozni kell
Ez egy közös feladat, amiben a vállalkozásoknak – a legkisebbeknek is – felelősséget kell vállalnia. A fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló alprogramban nyújtott szolgáltatások között említette az e-book-ként elérhető Fenntarthatósági Kézikönyvet, a mentor vállalatoknál tett céglátogatásokat, valamint, hogy fenntarthatósági akciótervet készítettek a cégek számára és a csoportos mentorálásokat. Mezősi Balázs arra is kitért, hogy tanúsítványt kaptak azok a cégek, akik aki elvégezték az ingyenes programot.
Szili Katalin, a Nemzeti Fenntartható Fejlődési Tanács (NFFT) alapítója és tiszteletbeli elnöke fontosnak nevezte az alprogramot
Kiemelte a kkv-k támogatásának szükségességét, hogy azok valóban versenyképesek tudjanak maradni. A fenntarthatóság fontosságáról elmondta: az idén július 28. volt a globális túllövés napja, ami azt jelenti, hogy július végére a világ már elfogyasztotta az erre az évre rendelkezésre álló erőforrás mennyiséget.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >Magyar fiatalok ötleteit is várják: A fenntartható jövőért közös globális mentorprogramot indít a Nestlé és a UNESCO
A Nestlé és a UNESCO bejelentette globális együttműködését, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >