Az iparág legfenntarthatóbb vállalata lett az Unilever
A lehetséges 100 pontból 92-t elérve az Unilever nyújtotta a legjobb teljesítményt az idén a Dow Jones fenntarthatósági index (Dow Jones Sustainability Index – DJSI) háztartási és szépségápolási termékeket gyártó vállalatokat felölelő csoportjában. Ezzel az Unilever egyike lett annak a 24 vállalatnak, amely elnyerte az adott iparág legjobbjának kijáró Industry Group Leader címet.
Az Unilever a saját iparági csoportjában az értékelési rendszer 22 kategóriájából 14-ben – köztük a vállalatirányítás, a márkamenedzsment, az ellátásilánc-menedzsment, a csomagolás, az emberi jogok, valamint a társadalmi szerepvállalás terén – végzett az élen.
Az idei volt az első év, amikor az Unilever a DJSI háztartási és szépségápolási termékeket gyártó vállalatokat felölelő csoportjában szerepelt, vagyis ott, ahová az MSCI és az S&P besorolása alapján is tartozik. Korábban az Unilever az élelmiszeripari és dohányipari kategóriában szerepelt, ahol fenntarthatósági szempontból szintén vezető szerepet töltött be 15 éven át.
„Büszkék vagyunk arra, hogy rögtön abban az évben, amikor a háztartási és szépségápolási termékek vállalatokat felölelő csoport tagjává váltunk, meg is szereztük ott a vezető pozíciót” – mondta JeffSeabright, az Unilever fenntarthatósági vezetője. „Ez az eredmény pontosan tükrözi az Unilever Fenntarthatósági Tervének megvalósításában elért eredményeinket, amely hosszú távon nyújt fenntartható üzleti növekedést, illetve hozzájárul ahhoz a célunkhoz, hogy mindennapi életünk részévé tegyük a fenntarthatóságot.”
A DJSI iparág-csoportjainak vezető cégeiről szóló jelentést (DJSI Industry Group LeaderReport) az S&P Dow JonesIndices-zel közösen jegyző RobecoSAM hozzátette: „az Unilever a kozmetikai ipar vezetőszereplőjévé nőtte ki magát. Az erős innováció mellett a termékfelelősség olyan fókuszterületei is a vállalati stratégia szerves részét képezik, mint a csomagolás vagy a nyersanyagbeszerzés. A fenntarthatóság az Unilever víziójának középpontjában áll, amire maga a vállalat működése a bizonyíték.”
Az Unilever Magyarországon is alapvető fontosságúként kezeli a fenntarthatóságot és az Unilever Fenntarthatósági Tervben kitűzött célok megvalósítását. Ennek kapcsán a vállalat az elmúlt időszakban többek közt a következő eredményeket érte el:
Egészség és jólét javítása
• Az Unilever célja, hogy minél több embernek segítsen higiénés szokásaik javításában. Mivel a gyermekek szinte több időt töltenek el az iskolában, mint otthon, fontos, hogy a tanórák között, a szünetben is megfelelő higiéniai körülményeket biztosítsunk nekik, ezzel egyszersmind neveljük őket a tiszta és kórokozómentes környezet iránti igényre. Ezért a Domestosmásodik alkalommal indította útjára idén tavasszal iskolai mosdó felújítási programját, hogy felhívja a pedagógusok és a szülők figyelmét az iskolai illemhelyek higiéniájának fontosságára. A program időtartama alatt az Unilever minden, Magyarországon eladott Domestos termék után 5 forintot adományoz a leghátrányosabb helyzetű térségekben található általános iskolai mosdók felújítására. 2015-ben mintegy 11,3 millió forint támogatási összeg gyűlt össze, melyből 5 iskola mosdóit újítottuk fel. 2016-ban 13 637 635 forint gyűlt össze, ebből 3 iskola mosdóinak felújítására nyílt lehetőség, de partnereink bevonásával összesen 5 iskola mosdóit varázsoltuk újjá.
• 2016. május 5-én az Unilever közreműködésével, a kézhigiéné világnapján több mint 14 ezer magyar iskolás döntötte meg a kézmosás-oktatás Guinness-rekordját.
• A vállalat Domestos és Baba márkáival évek óta részt vesz az Emberi Erőforrások Minisztériumának Egészségügyért Felelős Államtitkársága és az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat influenzafertőzés elleni kampányában.
Környezetterhelés csökkentése
• A három hazai üzemben – a Nyírbátori Háztartás-vegyipari Gyárban, a Veszprémi Jégkrémgyárbanés a Röszkei Élelmiszergyárban – a véghezvitt fejlesztéseknek köszönhetően az elmúlt években jelentősen csökkent a vállalat ökológiai lábnyoma. Magyarországon 2013-ra mindhárom gyárban megszűnt a nem veszélyes hulladéklerakás, vagyis minden lehetséges hulladékot újrahasznosítanak. A gyárakban az energiafelhasználásából származó széndioxid-kibocsátás 77,71%-kal, míg a vízfelhasználás 3%-kal csökkent 2015-re 2008-hoz képest.
Az emberek megélhetésének segítése
• 2014 novemberében Magyarországon is elindult a Mintafarm program, amelynek célja, hogy mintát állítson a hazai beszállítók számára a fenntartható mezőgazdasági gyakorlatok tekintetében. A békés megyei gazdaságban kiváló minőségű hagymát termesztenek, amit a Csongrád megyei Gorzsán készítenek elő, és az Unilever Röszkei Élelmiszergyárában használnak fel.
A DJSI-ről
A DJSI a leghosszabb ideje létező, világszerte elismert, független értékelési rendszer, amely felméri és rangsorolja az egyes vállalatok teljesítményét gazdasági, környezeti és társadalmi szempontból. Ez a fenntarthatósági index ma már alapvető referenciának számít mind a befektetők, mind a vállalatok számára.
Az Unilever Fenntarthatósági Tervről
A FenntarthatóságiTervháromnagy célt fogalmaz meg:
• Egészség és jólét javítása: több mint egy milliárd embernek segítünk egészségük és életkörülményeik javításában 2020-ig.
• Környezetterhelés csökkentése: célunk, hogy vállalatunk növekedése mellett 2030-ra megfelezzük termékeink előállításából és használatából eredő ökológiai lábnyomunkat.
• Az emberek megélhetésének segítése: 2020-ig több millió ember megélhetését kívánjuk segíteni vállalatunk növekedése során.
Az Unilever Fenntarthatósági Terv segítségével forgalmunk megkétszerezése mellettcsökkenthetjük környezetünk terhelését, és növelhetjük pozitív társadalmi hozzájárulásunkat.
A Terv átfogó célkitűzéseket határoz meg, többek között a nyersanyagok beszerzésével és márkáink fogyasztói felhasználásával kapcsolatban. Ambiciózus elképzeléseink megvalósítása érdekében új utakat keresünk a vállalatokkal, kormányokkal és a társadalommal való partneri együttműködés terén.
A klímaváltozás kihívásával és az emberiség szükségszerű fejlődésével szembesülve olyan világ megvalósulásához szeretnénk hozzájárulni, amelyben mindenki jól élhet bolygónk természeti adottságait szem előtt tartva. Ennek érdekében szeretnénk elérni, hogy a fenntarthatóságot mindennapi életünk részévé tegyük.
Ez a megközelítés az üzleti sikereinkhez is hozzájárul. 2015-ben még az előző évinél is gyorsabban nőttek azon márkáink forgalma amelyek társadalmi céllal bírnak, az Unilever növekedésének mintegy felét ezek a márkák adták. Növekedési ütemük jelentősen, 30 százalékkal magasabb volt a többi üzletághoz viszonyítva.
A Fenntarthatósági Terv elindítása óta eltelt időben az Unilever világszerte mintegy 482 millió embernek segített az egészségük és személyes higiéniai körülményeik javításában – többek közt a kézmosás promótálásával és a szájhigiéné javításával –, valamint az önbizalom növelését célzó programokkal.
A vállalat élelmiszer- és italportfóliójának többsége megfelel vagy túl is teljesíti a nemzeti táplálkozási ajánlásokon alapuló benchmarkokat, 34 százaléka pedig teljesíti a legmagasabb táplálkozási normákat. Az Unilever mindemellett mintegy 600 000 kistermelő és 1,8 millió kisvállalkozó számára nyitotta meg képzési és támogatási programját.
A vállalat saját működésében is kiváló eredményeket ért el: 2008 óta az energiafelhasználásból eredő, egy tonna késztermékre jutó szén-dioxid-kibocsátását 39, a vízfelhasználást 37, a lerakásra kerülő hulladék kibocsátását pedig 97 százalékkal mérsékelte.
Kapcsolódó cikkeink
A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >