Az Intersnack vállalatcsoport felvásárolja az angol KP Snacks céget
A United Biscuits (UB) eladja a sós snack piacon működő divízióját, a KP Snack-et, amely a brit piac második legnagyobb vállalata. Merkler Róbert, az Intersnack Magyarország Kft. ügyvezetője üdvözölte a vállalatcsoport bővülését. „ Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy a csoportunk egy ilyen jelentős gyarapodással zárja a 2012-es évet. Az angol snack-piac a piac méretét, a fogyasztói trendeket, a termékinnovációt és a természetes összetevők használatát tekintve a világ legfejlettebb piacai közé tartozik. Biztos vagyok benne, hogy a következő években az Intersnack Magyarország Kft. és ezen keresztül a magyar snackfogyasztók is számos előnyét látják majd annak a snackipari tapasztalatnak, amely most a KP Snacks révén hozzánk kerül.”
A UB és az Intersnack december 5-én írták alá a megállapodást, melynek értelmében a vállalat átvétele 2013 első negyedévében zárul le. Az Intersnack és a KP Snacks egyesítik tapasztalataikat és a jövőben új piacok felé terjeszkednek. A KP Snacks az angol piac második legnagyobb sós snack gyártója és számos olyan régi márkája van, amely a brit kultúrörökség részét képezi. A vállalat a 90-es években a magyar piacon is jelen volt, sokan még ma is emlékeznek az általa gyártott Crocky Chips-re.
A tranzakció nem érinti a UB lisztes sós snackjeit, amelyeket továbbra is a UB gyárt és forgalmaz majd. A 350 millió € éves árbevételt és 1500 fő foglalkoztató KP Snacks megszerzésével az Intersnack az utóbbi évek legnagyobb vállalat-felvásárlásába vágott bele, melynek eredményeképpen 8000 fős, 2,1 milliárd € éves árbevételű vállalatcsoporttá növekszik.
Maarten Leerdam, az Intersnack vállalatcsoport elnöke a következőképpen látja a felvásárlás előnyeit: „Nagyon örülünk annak, hogy a KP Snacks-szel gyarapodik a csapatunk. A KP Snacks az Intersnack erős tagja lesz, amely jól illik a családunkba.
Az Intersnack hisz abban, hogy a sós ropogtatnivalók piacán az ikonikus helyi márkák bírnak valódi erővel, amelyekre biztonsággal építhetünk a további expanzióknál. A vállalatcsoportunk családi tulajdonban van, ezért minden fontos kérdésben hosszú távú, generációkon átívelő szempontok alapján döntünk. Az angol piac Európa leginnovatívabb és legnagyobb snackpiaca. Az Intersnack számára fontos, hogy tovább terjeszkedjen ezen a piacon.”
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar női vízilabda támogatója lett a Helia-D
Együttműködési megállapodást jelentett be a Helia-D és az UVSE Vízilabda…
Tovább olvasom >Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >