Az interpack-on nagy lendületet vett a világ csomagolóipara
Május 4-10. között a kihagyhatatlan seregszemlén, a Düsseldorfban rendezett interpack szakvásáron gyűltek össze mindazok, akik a termékek csomagolásával és feldolgozásával foglalkoznak. „Welcome Home – Üdvözöljük újra itthon“ jelmondattal üdvözölte az interpack a szerte a világból érkezett látogatókat. Az öröm, hogy a szakemberek végre ismét személyesen találkozhattak, óriási volt.
A szakvásár teljesítette, sőt túl is szárnyalta a kiállítói elvárásokat: a világ legnagyobb és legfontosabb csomagolóipari szakvására 2023. május 4-10. között újabb mérföldkő az iparág fejlődésében, a világméretű szakmai kapcsolatrendszer építésében, az üzletkötésben és tartalom-szolgáltatásban. A 2023-as interpack-ra 155 országból érkeztek szakmai látogatók, sok esetben konkrét beruházási tervekkel. A csomagolóipar erejét és kreativitását 2.807 kiállító megoldásai és technológiái bizonyították. A seregszemle számtalan ötlettel, kezdeményezéssel és a következő években megvalósuló kézzel fogható üzletkötéssel szolgált.
„Az interpack-kal végre megrendezhettük a Messe Düsseldorf egyik legfontosabb seregszemléjét. Szakvásárunk látványosan visszatért és megszilárdította világviszonylatban is vezető szerepét a kapcsolatépítésben a csomagolóipar, a kapcsolódó technológiai iparágak és valamennyi felhasználó iparág szereplői között. Messze túlszárnyaltuk az előzetesen kitűzött célokat” – hangsúlyozta Bernd Jablonowski, a Messe Düsseldorf kereskedelmi igazgatója a szakvásár zárásakor.
Összesen mintegy 143.000 látogató érkezett Düsseldorfba az interpack szakvásárra, kétharmadrészük Németországon kívülről. Számos európai ország mellett a legtöbb látogató Indiából, Japánból és az Egyesült Államokból érkezett, emellett pedig a látogatók mintegy 75 százaléka felső- vagy középvezető volt.
„Végre megint van interpack!“ – hallhattuk gyakran a csarnokokban, hiszen hat éves kihagyás után találkozhattak újra személyesen is a világ minden pontjáról érkezett szakemberek. Ennek megfelelően nagy örömet is okozott a viszontlátás. „Az interpack 2023 utóhatását még sokáig érzékeljük mind üzleti vonatkozásban, mind a személyes kapcsolatokban” – mondta el Thomas Dohse, az interpack igazgatója a hét vásárnap után. „Nagyszerű hangulat uralkodott a csarnokokban és az interkulturális párbeszéd mindenkit felpezsdített. Ismét „simply uniqe” – „egyszerűen nagyszerű” volt a seregszemle.“
Ezt igazolja a látogatók egybehangzóan kedvező véleménye is: több mint 96 százalékuk nyilatkozta, hogy teljesítette a vásárlátogatáshoz fűzött célkitűzéseit. Szintén elégedetten nyilatkoztak a kiállítók, hiszen sok esetben túlteljesítették a várakozásaikat. „Köszönjük a Messe Düsseldorfnak a kitűnő szervezést. Biztos vagyok abban, hogy ezt minden kiállító vállalat nevében elmondhatom. Az interpack 2023 egyszerűen kihagyhatatlan a gyártók, szolgáltatók és felhasználók számára szerte a világban a tapasztalatcseréhez és az üzletkötéshez” – mondta el Markus Rustler, az interpack 2023 elnöke a seregszemle végén.
Az átalakulásban rejlő lehetőség
A jelenlegi piaci változások, a hatalmas kihívások és a még nagyobb lehetőségek tükrében az idei interpack volt kétségtelenül az egyik legfontosabb a szakvásár eddigi történetében. Az átalakulás az automatizálás szükségszerűségében, a fenntarthatóságra törekvésben és a változó fogyasztói szokásokban érhető tetten.
Számos innovációban volt tapasztalható, hogy az interpack stratégiailag négy kiemelt témakörre, a körforgásos gazdaságra, az erőforrások kímélésére, a digitalizációra és a termékbiztonságra összpontosít. A csomagolóipari és a csomagolásokat alkalmazó, folyamat alapú iparágak innovációs ciklusában hagyományosan fontos elemet képező szakmai seregszemle idén is tökéletesen megfelelt ennek a feladatának.
Fenntartható csomagolási technológiák
A fenntarthatóság és annak minden vonatkozása volt egyértelműen az interpack kiemelkedő témája. A kiállítók csúcstechnológiai megoldásokat és rendszerszintű koncepciókat vonultattak fel a hatékonyság és a fenntarthatóság növelésére a teljes értékláncban. „A fogyasztási cikkek számos gyártója fenntarthatósági célokat fogalmazott meg” – fejtette ki az interpack-on Richard Clemens, a VDMA Német Gép- és Berendezésgyártók Szövetsége élelmiszer- és csomagolóipari gépek tagozatának ügyvezetője. „A csomagolóipari gépgyártó vállalatok az elmúlt évek során műszaki módosításokkal és új fejlesztésű gépekkel, berendezésekkel tették lehetővé a fenntartható csomagolási koncepciók bevezetését. Az interpack az újdonságok kirakata, egyúttal pedig a fenntartható körforgásos gazdaság felé mutató további fejlesztés irányadója” – foglalta össze Richard Clemens.
Az interpack keretében a világ előtt bemutatkozó számtalan megoldások között találjuk a csomagolóanyagok és -eszközök változatos sokaságát. Több mint 1000 kiállító mutatkozott be ebben a kínálati csoportban, ami új rekordot jelent.
Jövőbemutató tartalom
Az interpack nem csupán az üzletkötés színtere, hanem tartalomszolgáltató is az iparágban élőben és digitálisan egyaránt. Az interpack és a packaging journal Tightly Packed elnevezésű tv-stúdiójából 50 beszélgetést sugároztak és ezzel még szélesebb körben tették láthatóvá az élőben streamelt adásokban a kiemelt témákat és trendeket. Csak a vásárnapok alatt is már több mint 200.000 néző követte ezeket az adásokat.
A Spotlight Talks & Trends fórum mágnesként vonzotta a látogatókat és hét kiemelt témával, mint például a logisztikával, a körforgásos gazdasággal és az e-kereskedelemmel foglakozott hét vásárnapon.
A programot közösen szervezte az interpack, a dfv Conference Group és a PackReport.
Új és üdítő rendezvényformák
Szintén nagy figyelemmel követték az iparág képviselői az olyan különleges szakmai kísérő rendezvényeket, mint az interpack StartUp Zónát, vagy a Co-Packing közösségi standot. Számos szakembert vonzott az izgalmas csomagolási innovációkat méltató díjátadó ünnepség, és a globális élelmiszer-pazarlás és élelmiszer-veszteség elleni küzdelmet szolgáló „SAVE FOOD Highlight túra” is. A nőket támogató „Women in Packaging“ különbemutató a kapcsolatrendszereit építő és a nemzetközi iparágban dolgozó mintegy 200 nő tapasztalatait helyezte fókuszba.
A látogatók körében szintén nagyon jó fogadtatásra talált a 80 kiállítóval egy önálló vásárcsarnokban párhuzamosan rendezett components. A csomagolási és folyamat-technológiák szoftvereit és elemeit kínáló beszállítóknak fontos szerepe van a gyártási folyamatok digitalizációjában.
Kapcsolódó cikkeink
ProWein 2023: Az ágazat vezető szakvására sikerrel teljesítette a várakozásokat
A minden résztvevői csoportnál egyöntetűen kimagasló értékelésével és jelentős nemzetközi…
Tovább olvasom >POPAI falu az EuroShop szívében
Ez a cikk a Trade magazin 2023.5. számában olvasható Az…
Tovább olvasom >Az EuroShopon jártunk – nemzetközi trendek a Retail és POP szakmában
A düsseldorfi EuroShop kiállítás a világ legnagyobb Retail és POP…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >