Az internetes vásárlás felért az online tevékenységek dobogójára

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 13. 13:10

A MasterCard legfrissebb kutatása szerint az internetes vásárlás és az azzal összefüggő böngészés ma már a harmadik legnépszerűbb online tevékenység Magyarországon. Ennél gyakrabban jelenleg csak hírolvasás és levelezés céljából ülünk le a számítógép elé.

Aktív online vásárlónak ma a rendszeres internet használók 38 százaléka tekinthető. Ők az elmúlt évben átlagosan 60 ezer forint értékben vásároltak az interneten, alkalmanként jellemzően 7500 forintért.  2011-ben csak a fizikai termékeket értékesítő internetes boltok forgalma elérte a 160 milliárd forintot, amiben még nincs benne az utazási és biztosítási szolgáltatások online forgalma. Az év végére a webáruházak száma meghaladta a háromezret.

A kártyatársaság megbízásából készült felmérésből kiderül, hogy a weben vásárlók közel egytizede továbbra sem tudja, hogy a bankkártyás fizetés az esetek többségében díjmentes, míg a banki átutalásért általában fizetni kell.

A magyar online vásárlók toplistáján a webáruházak után az aukciós oldalak következnek, de előkelő helyen állnak a pénzügyi szolgáltatók, biztosítók valamint az utóbbi két szolgáltatást közvetítő alkusz cégek weboldalai is. Az internetes vásárlás elsősorban a széles választék, az olcsóbb árak, a kényelem és a gyors kereshetőség okán népszerű.
(Világgazdaság Online)

Kapcsolódó cikkeink