Az internetes vásárlás felért az online tevékenységek dobogójára
A MasterCard legfrissebb kutatása szerint az internetes vásárlás és az azzal összefüggő böngészés ma már a harmadik legnépszerűbb online tevékenység Magyarországon. Ennél gyakrabban jelenleg csak hírolvasás és levelezés céljából ülünk le a számítógép elé.
Aktív online vásárlónak ma a rendszeres internet használók 38 százaléka tekinthető. Ők az elmúlt évben átlagosan 60 ezer forint értékben vásároltak az interneten, alkalmanként jellemzően 7500 forintért. 2011-ben csak a fizikai termékeket értékesítő internetes boltok forgalma elérte a 160 milliárd forintot, amiben még nincs benne az utazási és biztosítási szolgáltatások online forgalma. Az év végére a webáruházak száma meghaladta a háromezret.
A kártyatársaság megbízásából készült felmérésből kiderül, hogy a weben vásárlók közel egytizede továbbra sem tudja, hogy a bankkártyás fizetés az esetek többségében díjmentes, míg a banki átutalásért általában fizetni kell.
A magyar online vásárlók toplistáján a webáruházak után az aukciós oldalak következnek, de előkelő helyen állnak a pénzügyi szolgáltatók, biztosítók valamint az utóbbi két szolgáltatást közvetítő alkusz cégek weboldalai is. Az internetes vásárlás elsősorban a széles választék, az olcsóbb árak, a kényelem és a gyors kereshetőség okán népszerű.
(Világgazdaság Online)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >