Az instant ételek és a szendvicsalapanyagok jól jártak a válsággal
A szendvicsalapanyagok, az instant ételek és kávé jól megy, a vendéglők, a bio-ételek és a péksütemények viszont nagy vesztesei a válságnak a londoni Mintel piackutató cég szerint.
A több lábon álló mega-gyártók, mint például a Nestle vagy a Kraft jól járnak a válsággal, hiszen megnőtt az otthoni étkezések száma az elmúlt hónapok során, a topkategóriás vendéglők, a kávéházak és a bioételek viszont erősen háttérbe szorultak. A szendvicsalapanyagok virágzanak, 2013-ig közel 26 százalékkal nő a mogyorókrém-, lekvár-és dzsem-piac. A mogyorókrémes és lekváros kenyér ideális reggeli és uzsonna, ráadásul a válságban népszerű „vígasz-élelmiszerek” kategóriájába esik. Az instant ételek is népszerűbbek lettek: a fagyasztott ételek, a konzervek és a zacskós levesek virágzanak, hiszen ezekhez nyúlnak azok, akik nem tudnak főzni, de nincs pénzük vendéglőbe menni. Az áruházláncban értékesített kávé több mint 6 százalékkal nőtt tavaly ilyenkor óta Anglia-szerte, de egyértelműen világjelenségről van szó. Több mint 4 százalékkal nőtt a sós ropogtatnivalók iránti kereslet: egyre több ember néz filmet otthon mozizás helyett ugyanis, jövő évig várhatóan 6 százalékkal nő a snack-piac.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >