Fagyasztott vonalkódok

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 02. 07. 23:25

Igen fontos szerepet játszik a vonalkód és az ezzel kapcsolatos azonosítás, a raktározás és a szállítás, a logisztika a fagyasztott húsok, mirelitek, húskészítmények kis- és nagykereskedésével foglalkozó Kedvenc JM Kft.-nél.

– A vonalkód az adott termék egyedi azonosítására rendkívül jó megoldás, a nagykereskedésben azonban nem megfelelő – ismerteti gondjaikat Szauter Julianna informatikai igazgató.

A Kedvenc JM Kft.-nél jellemzően a gyártótól érkeznek a termékek valamilyen gyűjtőcsomagolásban. Ezeken a gyűjtőcsomagolásokon a gyártók belső azonosító vonalkódot használnak – kivéve a friss termékeket, mint például a csirkehús, ahol egyáltalán nincs vonalkód –, amelyből hiányzik a gyártó üzemre vonatkozó információ, amit így a nagykereskedő nem tud használni.

A nagykereskedő munkáját az egyedi azonosítás nagyban megkönnyítené, a munkát felgyorsítaná. A cégnél friss termékből egy éjszaka 30 tonna fordul meg, ez 2500-3000 darab azonosítandó
rekeszt, ládát jelent, amit 3-4 óra múlva már visznek is tovább a partnereknek – így a beérkezés utáni saját azonosításra se idő, se pedig kapacitás nincs. Mivel azonban hosszú távú kapcsolatot építettek ki partnereikkel, beszállítóikkal, igyekeznek rávenni őket, hogy a belső azonosítás helyett globális azonosítást használjanak, amit aztán bármely nagykereskedő hasznosítani tud.

– Szintén iparági jellegzetesség, hogy a szállítóleveleken szereplő mennyiségeket az átvevő boltos a helyi mérlegelés alapján módosítja – folytatja az informatikai igazgató.

Ezért is nem a számla a melléklete az árunak, hanem a szállítólevél. A központba visszaérkezett javított szállítólevél alapján készül el a számla, amelyet postai úton küldenek ki. Tavaly elindították az e-számla modult is, azonban a kisboltok nem kívántak ezzel a lehetőséggel élni. Emiatt a jövőbeli terveik között szerepel gépkocsinként egy mobil számlázóegységet, az SAP Business One-nal összeköttetésben lévő megoldást fejleszteni, mely segítségével azonnal, a helyszínen elkészíthetnék a számlát – fejezte be Szauter Julianna.

Mobil megoldás

A Kedvenc JM Kft.-hez hasonló gondokkal küszködők számára a MultiSoft Kft. a Microsoft Dynamics NAV vállalatirányítási rendszerhez fejlesztett ki egy mobil eszközökön elérhető megoldást (MobileNAV), ami azon cégeknek ajánlott, amelyek az irodán kívül dolgozó kollégák számára szeretnék biztosítani a távoli munkavégzést. A megoldás a raktározási, gyártási folyamatokban is hatékony segítséget nyújt, olyan hasznos funkciókkal, mint például a vonalkód-olvasási lehetőség. Az alkalmazás iOS és android platformon már sikeresen működik több vállalatnál. 2013 januártól pedig már Windows Mobile és Windows CE készülékeken is elérhető a mobil ERP megoldás. (Erről a megoldásról további információt a mellékelt QR kód tartalmaz).

Kapcsolódó cikkeink