Az inflációs hullám tetején
Az elemzői várakozásoknak megfelelően, az esztendő első hónapjaiban az éves csúcs közelébe került a fogyasztói áremelkedés dinamikája. A KSH gyorsfelmérése szerint februárban az egyhavi átlagos fogyasztóár-emelkedés 1,2 százalék volt, 2006. februárhoz viszonyítva pedig 8,8 százalékkal növekedtek az árak. Idén az első két hónapban átlagosan 8,3 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában.
Egy hónap alatt az élelmiszerek árai 0,8 százalékkal emelkedtek. Növekedett az idényáras élelmiszerek (4,9 százalék), a száraztészta (2,3 százalék), a kenyér (1,6 százalék), a liszt (1,5 százalék), valamint az étolaj (1,3 százalék) ára. Csökkent viszont a sertéshús (5,5 százalék) és a sertészsiradék (1,8 százalék) ára.
2006. februárhoz viszonyítva az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 12,8 százalékkal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a cukor 25,6, az idényáras élelmiszerek 24,3, a liszt 24,2 és a péksütemények 22,8 százalékkal, míg a sertészsiradék ára öt százalékkal csökkent.
A mezőgazdasági termékek termelőiár-szintje 2007 januárjában 14,3 százalékkal növekedett az előző év januárjához viszonyítva. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 25,9 százalékkal, az élő állatoké és állati termékeké három százalékkal emelkedett.
A zöldségfélék ára 11,2 százalékkal, a gyümölcsféléké 24,7 százalékkal haladta meg 2006 első hónapjának árszínvonalát.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >