Az inflációról és fogyasztói költésekről mondott prognózist a Walmart vezérigazgatója
Az infláció tovább csökken, de az élelmiszerárak valószínűleg nem térnek vissza a két évvel ezelőtti szintre – mondta Doug McMillon, a Walmart elnök-vezérigazgatója egy keddi befektetői konferencián.
Az élelmiszer-infláció jó úton van afelé, hogy a következő hónapokban tovább csökkenjen, de az élelmiszerárak valószínűleg nem térnek vissza a két évvel ezelőtti szintre – mondta Doug McMillon kedden a Goldman Sachs 30. globális kiskereskedelmi konferenciáján.
– Az infláció és a magasabb árak mondhatni velünk maradnak. Lesz dezinfláció, de a folyamat nem fut ki a deflációig… rövid távon biztosan nem – jelezte McMillon, hozzátéve, hogy szeretné, ha a fogyasztói árak gyorsabban csökkennének.
– Amit az elmúlt néhány évben láttunk az a száraz élelmiszerek/napi fogyasztási cikkek elég magas kétéves inflációjához vezetett, és ez nem nagyon, csak egy kicsit csökken – fogalmazott McMillon.
A fogyasztói magatartással kapcsolatban McMillon úgy véli, hogy a munkaerőpiac, a béremelések és az egyet területeken jelentkező dezinfláció segítették a fogyasztást.
– Az Egyesült Államokban a dolgok jobban állnak, mint ahogy arra az év elején számítottam volna – mondta. – Aggódtam az infláció mértéke miatt az olyan kategóriákban, mint a száraz élelmiszerek, fogyasztási cikkek, [és] amiatt hogy ez hogyan hat majd a diszkrecionális vásárlásokra.
A Walmart 6,4%-os második negyedéves árbevétel-növekedését az élelmiszer-, valamint az egészség- és wellness-kategóriáknak köszönhette, amit ellensúlyozott az általános fogyasztási cikkek gyengébb teljesítménye.
A szűkös költségvetéssel rendelkező vásárlók esetében a kiskereskedő a pénztárcájukra nehezedő nyomás enyhítése érdekében bekövetkező olyan magatartásbeli változásokat tapasztalt, mint például a saját márkákra való átállás. A Walmart azon képessége, hogy a különböző jövedelmi csoportokba tartozó vásárlókat vonzza, „javított a helyzetünkön” – mondta McMillon.
A kiskereskedő jó eredményei a második negyedév végén és az iskolakezdési időszakban azt jelzik, hogy jól fognak alakulni az ünnepi eladások – állította McMillon. Hozzátette, hogy a Walmart bízik abban, hogy képes fenntartani az árréseket a beszállítóknál tapasztalható költségnövekedések és -csökkenések kezelésével.
– A Walmart árai 2024-ben valószínűleg valamivel alacsonyabbak lesznek, mint idén, de magasabbak, mint két évvel ezelőtt – nyilatkozta McMillon, aki megjegyezte, hogy a kiskereskedő „egészséges mértékű” árrésekkel dolgozik.
A Walmart számára a legfontosabb prioritást a készletgazdálkodás és az ellátási lánc termelékenységének növelése jelenti – tette hozzá.
– Több mint 32 éve vagyok a szakmában, és még soha nem láttam akkora lehetőséget az ellátási lánc megváltoztatására, mint ami most előttünk áll – zárta a beszélgetést McMillon.
Kapcsolódó cikkeink
65 millió dolláros beruházással bővíti a kávé- és kávéfehérítő-gyártást a Danone Amerikában
A Danone 65 millió dollárt invesztált floridai gyárának bővítésébe, hogy…
Tovább olvasom >Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly
Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >