Az inflációról és fogyasztói költésekről mondott prognózist a Walmart vezérigazgatója
Az infláció tovább csökken, de az élelmiszerárak valószínűleg nem térnek vissza a két évvel ezelőtti szintre – mondta Doug McMillon, a Walmart elnök-vezérigazgatója egy keddi befektetői konferencián.
Az élelmiszer-infláció jó úton van afelé, hogy a következő hónapokban tovább csökkenjen, de az élelmiszerárak valószínűleg nem térnek vissza a két évvel ezelőtti szintre – mondta Doug McMillon kedden a Goldman Sachs 30. globális kiskereskedelmi konferenciáján.
– Az infláció és a magasabb árak mondhatni velünk maradnak. Lesz dezinfláció, de a folyamat nem fut ki a deflációig… rövid távon biztosan nem – jelezte McMillon, hozzátéve, hogy szeretné, ha a fogyasztói árak gyorsabban csökkennének.
– Amit az elmúlt néhány évben láttunk az a száraz élelmiszerek/napi fogyasztási cikkek elég magas kétéves inflációjához vezetett, és ez nem nagyon, csak egy kicsit csökken – fogalmazott McMillon.
A fogyasztói magatartással kapcsolatban McMillon úgy véli, hogy a munkaerőpiac, a béremelések és az egyet területeken jelentkező dezinfláció segítették a fogyasztást.
– Az Egyesült Államokban a dolgok jobban állnak, mint ahogy arra az év elején számítottam volna – mondta. – Aggódtam az infláció mértéke miatt az olyan kategóriákban, mint a száraz élelmiszerek, fogyasztási cikkek, [és] amiatt hogy ez hogyan hat majd a diszkrecionális vásárlásokra.
A Walmart 6,4%-os második negyedéves árbevétel-növekedését az élelmiszer-, valamint az egészség- és wellness-kategóriáknak köszönhette, amit ellensúlyozott az általános fogyasztási cikkek gyengébb teljesítménye.
A szűkös költségvetéssel rendelkező vásárlók esetében a kiskereskedő a pénztárcájukra nehezedő nyomás enyhítése érdekében bekövetkező olyan magatartásbeli változásokat tapasztalt, mint például a saját márkákra való átállás. A Walmart azon képessége, hogy a különböző jövedelmi csoportokba tartozó vásárlókat vonzza, „javított a helyzetünkön” – mondta McMillon.
A kiskereskedő jó eredményei a második negyedév végén és az iskolakezdési időszakban azt jelzik, hogy jól fognak alakulni az ünnepi eladások – állította McMillon. Hozzátette, hogy a Walmart bízik abban, hogy képes fenntartani az árréseket a beszállítóknál tapasztalható költségnövekedések és -csökkenések kezelésével.
– A Walmart árai 2024-ben valószínűleg valamivel alacsonyabbak lesznek, mint idén, de magasabbak, mint két évvel ezelőtt – nyilatkozta McMillon, aki megjegyezte, hogy a kiskereskedő „egészséges mértékű” árrésekkel dolgozik.
A Walmart számára a legfontosabb prioritást a készletgazdálkodás és az ellátási lánc termelékenységének növelése jelenti – tette hozzá.
– Több mint 32 éve vagyok a szakmában, és még soha nem láttam akkora lehetőséget az ellátási lánc megváltoztatására, mint ami most előttünk áll – zárta a beszélgetést McMillon.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a karácsonyi ajándékvásárlást a Target
A Target bemutatta generatív AI-alapú Bullseye Gift Finder eszközét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >