Az infláció fő hajtóerejének továbbra is az élelmiszerárak számítanak Németországban
Németországban tovább lassult az infláció májusban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden ismertetett végleges adatai szerint.
A fogyasztói árak 6,1 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest májusban. Áprilisban még 7,2 százalék, márciusban 7,4 százalék, februárban és januárban 8,7 százalék volt az infláció Németországban.
Áprilishoz képest 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak Németországban májusban. Áprilisban 0,4 százalék, márciusban és februárban 0,8 százalék, januárban pedig 1 százalék havi szintű áremelkedést mértek.
Májusban az energiatermékek ára 2,6 százalékkal nőtt éves összevetésben, ami azonban lassulás az áprilisi 6,8 százalék után. Májusban például a földgáz ára 25,6 százalékkal, a távfűtésé 11,4 százalékkal nőtt, míg a fűtőolaj ára 30,5 százalékkal, a motorüzemanyagoké pedig 14,2 százalékkal csökkent.
Az infláció fő hajtóerejének továbbra is az élelmiszerárak számítanak. Májusban az élelmiszerárak 14,9 százalékkal nőttek tavaly májushoz képest, ami lassulás az áprilisi 17,2 százalék után. Májusban elsősorban a tejtermékek (+28,2 százalék), a kenyér és a gabonafélék (+19,3 százalék), valamint a hal, a haltermékek és a tenger gyümölcsei (+19,0 százalék) drágultak a legnagyobb mértékben tavaly májushoz viszonyítva.
Az energiaárak nélkül az éves infláció 6,5 százalék, az energia- és élelmiszerárak nélküli infláció pedig 5,4 százalék volt májusban.
Németországban az infláció tavaly éves átlagban 7,9 százalék volt, ami történelmi rekord, és több mint a duplája az egy évvel korábbi 3,1 százaléknak.
Kapcsolódó cikkeink
Horvátországban újabb bojkott kezdődött a magas árakat alkalmazó boltok ellen
Az Európai Fogyasztói Központ által indított „Halo, inspektore” nevű horvát…
Tovább olvasom >Németországba érkezik a TikTok Shop fulfillment szolgáltatása
A nyilvánosan meghirdetett álláshirdetések arra engednek következtetni, hogy a TikTok…
Tovább olvasom >Januárban kissé gyorsult az infláció az euróövezetben
Januárban a várt stagnálás helyett gyorsult az infláció, hat hónapja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >GKI elemzés: A gazdasági kiszolgáltatottságról mi magunk is tehetünk
A kormány 2025-ös „repülőrajtjához” szükség lenne az export felfutására (a…
Tovább olvasom >Top 50 a turizmusban: ők voltak az ágazat fontos szereplői 2024-ben
Gyulay Zsolt, Gerendai Károly, Kreinbacher József, Orbán Ráhel, Scheer Sándor,…
Tovább olvasom >