Az infláció fő hajtóerejének továbbra is az élelmiszerárak számítanak Németországban
Németországban tovább lassult az infláció májusban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden ismertetett végleges adatai szerint.

A fogyasztói árak 6,1 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest májusban
A fogyasztói árak 6,1 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest májusban. Áprilisban még 7,2 százalék, márciusban 7,4 százalék, februárban és januárban 8,7 százalék volt az infláció Németországban.
Áprilishoz képest 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak Németországban májusban. Áprilisban 0,4 százalék, márciusban és februárban 0,8 százalék, januárban pedig 1 százalék havi szintű áremelkedést mértek.
Májusban az energiatermékek ára 2,6 százalékkal nőtt éves összevetésben, ami azonban lassulás az áprilisi 6,8 százalék után. Májusban például a földgáz ára 25,6 százalékkal, a távfűtésé 11,4 százalékkal nőtt, míg a fűtőolaj ára 30,5 százalékkal, a motorüzemanyagoké pedig 14,2 százalékkal csökkent.
Az infláció fő hajtóerejének továbbra is az élelmiszerárak számítanak. Májusban az élelmiszerárak 14,9 százalékkal nőttek tavaly májushoz képest, ami lassulás az áprilisi 17,2 százalék után. Májusban elsősorban a tejtermékek (+28,2 százalék), a kenyér és a gabonafélék (+19,3 százalék), valamint a hal, a haltermékek és a tenger gyümölcsei (+19,0 százalék) drágultak a legnagyobb mértékben tavaly májushoz viszonyítva.
Az energiaárak nélkül az éves infláció 6,5 százalék, az energia- és élelmiszerárak nélküli infláció pedig 5,4 százalék volt májusban.
Németországban az infláció tavaly éves átlagban 7,9 százalék volt, ami történelmi rekord, és több mint a duplája az egy évvel korábbi 3,1 százaléknak.
Kapcsolódó cikkeink
Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >K&H: jövőre 2,5-3 százalékkal bővülhet a magyar gazdaság
A jelenlegi, bizonytalan kilátások alapján az idei évre várható 0,5…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >