Az infláció fő hajtóerejének továbbra is az élelmiszerárak számítanak Németországban
Németországban tovább lassult az infláció májusban a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) kedden ismertetett végleges adatai szerint.

A fogyasztói árak 6,1 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest májusban
A fogyasztói árak 6,1 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest májusban. Áprilisban még 7,2 százalék, márciusban 7,4 százalék, februárban és januárban 8,7 százalék volt az infláció Németországban.
Áprilishoz képest 0,1 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak Németországban májusban. Áprilisban 0,4 százalék, márciusban és februárban 0,8 százalék, januárban pedig 1 százalék havi szintű áremelkedést mértek.
Májusban az energiatermékek ára 2,6 százalékkal nőtt éves összevetésben, ami azonban lassulás az áprilisi 6,8 százalék után. Májusban például a földgáz ára 25,6 százalékkal, a távfűtésé 11,4 százalékkal nőtt, míg a fűtőolaj ára 30,5 százalékkal, a motorüzemanyagoké pedig 14,2 százalékkal csökkent.
Az infláció fő hajtóerejének továbbra is az élelmiszerárak számítanak. Májusban az élelmiszerárak 14,9 százalékkal nőttek tavaly májushoz képest, ami lassulás az áprilisi 17,2 százalék után. Májusban elsősorban a tejtermékek (+28,2 százalék), a kenyér és a gabonafélék (+19,3 százalék), valamint a hal, a haltermékek és a tenger gyümölcsei (+19,0 százalék) drágultak a legnagyobb mértékben tavaly májushoz viszonyítva.
Az energiaárak nélkül az éves infláció 6,5 százalék, az energia- és élelmiszerárak nélküli infláció pedig 5,4 százalék volt májusban.
Németországban az infláció tavaly éves átlagban 7,9 százalék volt, ami történelmi rekord, és több mint a duplája az egy évvel korábbi 3,1 százaléknak.
Kapcsolódó cikkeink
Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >A német iparnak is odavág a vámháború
A német feldolgozóipari vállalatok az előző havinál kedvezőtlenebbül ítélték meg…
Tovább olvasom >Csomagautomatákat telepít a Kaufland 40 németországi üzletében
Újabb lépést tett a vásárlói élmény javításában a német Kaufland:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csatlakozott a Knuspr a svájci Markant hálózathoz
Az európai kizárólag online forgalmazó élelmiszer-kereskedők közül a németországi Knuspr…
Tovább olvasom >November vége után is megmaradhat az árrésstop
Ahogyan arról mi is írtunk, meghosszabbította a kormány az élelmiszerek…
Tovább olvasom >Újabb pályázat segíti az élelmiszer-feldolgozást: húszmilliárd forintos keret nyílik ősszel
Az itthon megtermelt mezőgazdasági alapanyag minél nagyobb arányú, hatékonyabb és…
Tovább olvasom >